Gå til innhold
Arkivverket

[#54667] Søker foreldre til Berte Østensdatter f: 1780 i Bergen


Gjest Tor Inge Mathiesen
 Del

Recommended Posts

Gjest Tor Inge Mathiesen

Jeg søker foreldre og eventuelt aner til Berte Østensdtr. født 1780 i Bergen. Hun ble 6. juni 1808 gift med Sven Andreasson Røberg. Berte døde 25. desember 1830

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Jeg lurer på om dette er ektemannen til Berte her i 1801-tellingen? LenkeJeg har ikke greid å lokalisere Berte Østensdatter i 1801 til nå. Heller ikke på Fam. search finner jeg en dame i passe alder født i Bergen, derimot er det flere mulige kandidater i Hordaland, andre plasser enn Bergen. Har du funnet hennes dåp i kirkebøker i Bergen?Mvh. Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Grethe Flood

Ser at vielsen fant sted i Korskirken [url="http://digitalarkivet.uib.no/cgi-win/webcens.exe?slag=visbase&sidenr=17&filnamn=vigd1663_1&gardpostnr=12161&merk=12161#ovre>LenkeVed folketellingen 1815 hadde de to døtre, Anna Marie og Margrethe LenkeHer er barna jeg har funnet:Ana Maria, uekte barn, døpt 29.5.1808 i KK Lenke, jf. LenkeMegtele Margrete, døpt i KK 20.10.1811 Lenke, jf. LenkeMons Olai, døpt 28.5.1815 i KK Lenke, jf.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Jeg fant en Birthe Østensdatter her i 1801, men hun er ført f. ca 1775? LenkeHer er hun flyttet ut av foreldrehjemmet, så hvem opphavet er, er ikke lett å vite.Mvh. Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Johan Arthur Hansen

En mulighet til her: Østen Thordson ble gift med Berte Helene Sørensdtr. 6.8.1769 i KK i Bergen. [url="http://www.familysearch.org/Eng/Search/VR/individual_record.asp?recid=30947177&lds=4&region=12&regionfriendly=Norway&frompage=99>Lenke I 1801 er hun enke med datteren Berte Helene 15 år gammel. Moren bruker nå Østensdtr. som etternavn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tor Inge Mathiesen

Hei Gunn og Grethe . Først til Gunn : Antagelsen din fra 1801-tellingen er korrekt. Svend var sønn av Mons Olsen Rødberg f: 1752. Jeg har vært litt rask med fødselsår til Berte (1780) ved nykontakt til kilde viser det seg at 1780 er korrigert til omkr. 1780(kilde er ikke kirkebok)-så hun kan godt være født utenfor Bergen og da mest sannsynlig Hordaland. Til deg Grethe: Dette er nok rette familien. Hadde barna Ana Maria og Mons Olai, som er min tippoldefar, men Megtele var ny. Takker så mye begge to for innsatsen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.