Gå til innhold
Arkivverket

[#54674] Olette Elise Larsdatter født 1849 i Lardal


Gjest Terje Blomquist
 Del

Recommended Posts

Gjest Terje Blomquist

Olette Elise ble født 5/5 1849 på Gavelstad-eie i Lardal, døpt 2/4 1850 i Lardal. Uekte datter av ungkar Lars Johanssen Engdal fra Sverige og piken Else Olsdatter Eie. Ved konfirmasjonen til Olette Elise kalles faren for Lars Magnusson. Er det noen som vet hvem disse foreldrene er ??MVH Terje

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

Jeg har sett etter Else Olsdatter på FS og født 1810-1830, men det er bare Else med 2 fornavn født i Lardal. Ingen på FS som bare heter Else.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Nå forsvant mitt innlegg, for jeg svarte nok samtidig med Berit.Ved konfirmasjonen 1864, lurer jeg på om fødseldato også er oppgitt litt feil 25/5 og ikke 5/5 som nevnt. LenkePussig at farsnavn er ført som Magnuson, om dette ikke er navn på en stefar da?Gunn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Jeg finner ikke foreldrenes navn på Styrvold eller Helgeland-gårder i 1865. Derimot er Lise Olette pike på Helgeland-gården.( samme som jeg fant i innlegg 4.) LenkeHvem denne Lars Magnusen var har jeg ikke funnet ut.Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Blomquist

Jeg velger å tro at datoen er feilskrevet ved konf. Det er jo flere muligheter her. Magnussen kan være feilskrift for Johanssen (??). Terje

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne J. Engmo

Det kan ikke være den Else Olsdatter Gunn fant i folketellinga 1865,hvis dere ser nederst på samme siden som Olette Elise`s dåp står hun og mannen Anund oppført som ektepar i dåpen til datteren Marthe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anita Riise

Kolbjørn Næss: Neste gong du lagar eit debattinnlegg: Pass på å skrive riktig epostadresse! (den du nyttar no, ser uttil å mangle ein o).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.