Gå til innhold
Arkivverket

[#54681] dødsårsak skrevet på latin


Gjest Grete Jøraas
 Del

Recommended Posts

Gjest Grete Jøraas

Kan noen hjelpe meg med fornorskning av denne dødsårsaken? Dette gjelde nr 11 Ingeborg Madsen Olsen. Lenke Jeg stusser også litt over adressen hennes - Meyersmarken barak nr 7. Hva slags bosted er dette? Det høres ikke ut som en vanlig adresse i Bergen. Vennlig hilsen Grete

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Oldervoll

Eg er ikkje heilt sikker, men eg meiner det vart sett på barakker i Meyersmarken etter bybrannen i 1916. I så tilfelle var det nok der ho budde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Grete Jøraas

Takk Jan, dette høres jo sannsynlig ut. Kan det sies mer om denne bebyggelsen - finnes der bilder, hvor mange brakker var der og i hvor mange år var de bebodd? vennlig hilsen fra Grete

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Oldervoll

Eg meiner Bergen bys historie sa at dei framleis stod der i 1984, men eg meiner også at dei er borte no. Kor mange? Mange. Hugs at ein stor del av Bergen brann i 1916 og det vart bygt barakker mange stader. Gyldenpris er nok den mest kjente barakkebyen i Bergen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.