Gå til innhold
Arkivverket

[#54682] Skifte etter Synneva Tørresdtr. Hauge i Skånevik skr. Hordaland


Gjest Arne. D. Tveit
 Del

Recommended Posts

Gjest Arne. D. Tveit

Er det mulig å få opplysninger om arvinger, formyndere og eventuelt jordegods i skifte etter Synneva Tørresdtr. Hauge i Skånevik skr. Jeg prøver å finne ut hvem dattera Valborg var gift med. Iflg. Skånevik I bodde hun på Hillestad.Ref: Skånevik 1743-1755, side 66b, A.a.6Mvh. Arne D. Tveit

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Yngve Nedrebø

Det står dessverre ikke mer enn at Walborg Ericksdatter var gift på 'Hillstad, Baroniets gods', men verken i oppregningen av arvinger eller i utlodningen finner jeg navnet på ektemannen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arnfrid Mæland

Jeg vet ikke om dette hjelper, men i 1722-1727 står Michel, Ole og Johannes som brukere av Hillestad bruksnr 44 a, b og c. [url="http://digitalarkivet.no/cgi-win/webcens.exe?slag=visbase&sidenr=2&filnamn=OPP22-27&gardpostnr=143&merk=143#ovre>Lenke1732-1735 Olle, Ove Wilhelm Nagel, Mickel, Aslak og Johannes; Lenke1736-1739; de samme minus Johannes

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arne. D. Tveit

Jeg har disse opplysningene, men takk likevel. Jeg prøver å dokumentere slektskap mellom familier på Halsnøy i Fjelberg og Skånevik. Jeg vil også undersøke slektskap mellom Halsnøy og Kvinnherad. Vi har en del debatter her i brukarforumet som har stoppet opp. Jeg håper å kunne komme med nye innlegg basert på det jeg finner.Mvh. Arne D. Tveit

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arnfrid Mæland

Bare et lite spørsmål i den sammenheng, Arne;har du sett i de skannede kirkebøkene? Jeg spør i tilfelle jeg kommer over noe, -skal jeg da ta vare på det. Jeg blar jo en del siden størstedelen av slekten min er fra Sunnhordland. Er det kun folket på Hillestad som akkurat nå er aktuelle, i så tilfelle?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arne. D. Tveit

Jeg bruker de skannede kirkebøkene, men vil være takknemlig for alle opplysninger du kan komme med. Det området jeg arbeider med er ganske stort. Akkurat nå er det Eid sogn i Fjelberg, Deretter går jeg løs på Fjelberg sogn, Bjoa (Disse startet jeg med for et par år siden og la til side), Huglo og det området som dekkes av Sveiobøkene. Årsaken er at jeg har funnet mange feil og mangler i bygdebøkene for disse områdene. For noen år siden registrerte jeg Vikebygd sammen med Per Ivar Rotvoll Tautra. Det arbeidet avdekket mange feil i Kvinnherad 5, Ølen 3 og Sveio 3.Mvh. Arne D. Tveit

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.