Gå til innhold
Arkivverket

[#54686] Nytun i Ålesund og Oppstryn


Gjest knut fasting
 Del

Recommended Posts

Gjest knut fasting

En Karl Nytun giftet seg med Magnhild Larsdatter Steinsæter, f. 1892, fra Grytten. Nytun stammer fra Oppstryn, og familien kan tidligere ha hett Guddal. Kan noen hjelpe her ?; o} knut f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rune Bergesen

Jeg finner Nytun under garden Berge i Oppstryn. Der finnes Kristian Klausson Guddal død 56 år 1923 gift 2/7-1894 med Elisa Ellingsdatter Thue Vanylven død 76 år 1947, de har barne Karl,Agnes,Emma,Petrina og Kristian iflg BB, Kristian overtar garden. Karl Edvard Peder var født 11.11.1894 døbt 29.12.1894 i Vanelven konfirmert i Oppstryn 10.10.1909. Christian er født 17.10.1866 døbt 11.11.1866 på Gutdal av foreldre Claus Claussen Jelle og kona Agnethe Knudsdatter, de er indester. De er ikke nevnd i BB på Guddal, ser at de er logerende i 1865 på Guddal. Skal se litt mere på saken, når jeg får tid til uken, du kan eventuelt kontakte meg på mail r48bergesen@yahoo.no.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.