Gå til innhold
Arkivverket
Gjest May-Britt Engebrigtsen

[#54688] Noen som kan sjekke BB for Selbu ?

Recommended Posts

Gjest Odd Annar Tangen

Selbu og Tydal historielag har lagt ut Selbu bygdebok (søkbar) på sin hjemmeside.V.h. Odd Annar

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har vært inne på den uten at jeg fikk noe ut av det... Søker modulen finner ingen gårder ved navnet Mejum, Meeum - det kommer heller ikke opp alternativer.Så jeg håper noen kan slå opp å se for megMvh. Maybritt :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er dette en nøtt ingen kan løse .... :) Maybritt

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Astrid Ryen

I ditt andre tema 54603 innlegg 20 har jeg lagt lenke til husmannsplassen Metrøa (i bygdeboka på nett) under Mean som gården betegnes som i bygdeboka.Mean (Mejan) og Meum (Mejum) er ulike former av samme gårdsnavn. Meum er dativformen som brukes etter preposisjon i dialekten.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ok da er nok det avklart, var litt skeptisk til navnet da det ikke var i nærheten av Meeum/Mejum.Det var lite info ang. Niels annet en at han bodde der i 1811. Så jeg hadde håpet noen kunne bekrefte at han giftet seg med Elen Margreth....Men dette ser ut til å være en av de mer vriene anene...hehe. Mangler fremdeles hvor navnet Lindgaar stammer fra.Men du må ha en kjempe takk :)Maybritt

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Astrid Ryen

Det er nok ikke alltid en bygdebok har oversikt over folk som flyttet ut. Niels kunne også ha flyttet ut før det ble ført avgangslister ca 1815.Jeg tror kanskje det er verdt å skrive en mail til historielaget. Noen der kunne vite noe.http://www.selbunett.no/hist/medlemmer.html

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.