Gå til innhold
Arkivverket

[#54688] Noen som kan sjekke BB for Selbu ?


Gjest May-Britt Engebrigtsen
 Del

Recommended Posts

Gjest May-Britt Engebrigtsen

Har vært inne på den uten at jeg fikk noe ut av det... Søker modulen finner ingen gårder ved navnet Mejum, Meeum - det kommer heller ikke opp alternativer.Så jeg håper noen kan slå opp å se for megMvh. Maybritt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Astrid Ryen

I ditt andre tema 54603 innlegg 20 har jeg lagt lenke til husmannsplassen Metrøa (i bygdeboka på nett) under Mean som gården betegnes som i bygdeboka.Mean (Mejan) og Meum (Mejum) er ulike former av samme gårdsnavn. Meum er dativformen som brukes etter preposisjon i dialekten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest May-Britt Engebrigtsen

Ok da er nok det avklart, var litt skeptisk til navnet da det ikke var i nærheten av Meeum/Mejum.Det var lite info ang. Niels annet en at han bodde der i 1811. Så jeg hadde håpet noen kunne bekrefte at han giftet seg med Elen Margreth....Men dette ser ut til å være en av de mer vriene anene...hehe. Mangler fremdeles hvor navnet Lindgaar stammer fra.Men du må ha en kjempe takk :)Maybritt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.