Gå til innhold
Arkivverket

[#54691] Elias Johannesen, f. ca 1824 på/i Skaga. Hvor finner jeg jeg det?


Gjest Birger Forsmo
 Del

Recommended Posts

Gjest Birger Forsmo

Elias Johannesen skal være f. ca 1824 og ble gift i Gildeskål den 28.4.1857 med Margrethe Gjerling Bruun. Elias sin far skal være Johannes Knudsen.Men hvor er Skaga? Jeg lurte på om det kunne være Nesna eller Dønna. Enten er det jeg som er dårlig til å lete eller så leter jeg på feil plass, for jeg kan ikke finne han. Er det noen som har peiling på hvor det er?Jeg er klar over at der er Skaga i Hallingdal, men tror ikke det er der.Er takknemmelig for all mulig hjelp!Med vennlig hilsenBirger Forsmo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Birger Forsmo

Hjertelig takk til Anne og Marianne! Giftermålet hadde jeg, men der står Skaga.Barna har jeg fra før.Med vennlig hilsenBirger Forsmo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Birger Forsmo

Takk for det, Einar Agersborg og Marianne Bakketun. Dere har rett begge to! Der er en gård på Dønna som heter Skaga. I tillegg så hadde Elias en sønn som flyttet til området, derfor kom jeg frem til gården Skaga på Dønna.Med vennlig hilsenBirger Forsmo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Aslaug Andersen

Ved giftermålet står det at Elias var født på Nordalmoen, Overhalla prestegjeld. Såvidt jeg kan skjønne var det en plass under en av gårdene Nordal, som ligger i Skage sokn i Overhalla. At det finnes gårder ved navn Nordal (Nordahl) i Overhalla kan du finne ved en eller annen folketelling. Vanskeligere er det vel ikke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Birger Forsmo

Nei, Marianne! Du er ikke blind hvis du ser på giftermålet. Men i folketellingen i 1865 for Gikdeskål så står der Fødested Skaga og det var det jeg hadde som utgangspunkt!Jeg beklager at jeg ikke refererte til Folketellingen i mitt spørsmål!Med vennlig hilsenBirger Forsmo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.