Gå til innhold
Arkivverket
Gjest Kjell-Arne Mellum

[#54704] Ullensvang 1839 Kirsti Larsdatter Bleie, Kind Hvem var hun?

Recommended Posts

Gjest Kjell-Arne Mellum

Kristi Larsdatter f. 4 Mai 1829. Foreldre Lars Amundsen Bleie,Kind? og Aase Olsdatter. Hvem var de? Er det noen som kan sjekke om de står i Bygdebok? Eller er det noen som har kjenskap til de?Kildeinformasjon: Hordaland fylke, Ullensvang, Ministerialbok nr. A 10 (1825-1853), Fødte og døpte 1839, side 58. Permanent sidelenke: [url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=11718&idx_id=11718&uid=ny&idx_side=-59>Lenke Permanent bildelenke:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Kjell-Arne Mellum

Tilleggs opplysning. Hun er nr 48.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Arnfrid Mæland

Det er nok ikke Kind det står, men Hsmd (husmann). Aasa heter Aadsdtr. Her er nok en bror av Christine, Aad, f 1837 Lenke

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Kjell-Arne Mellum

Takker for den Arnfrid.Noen som vet om det står noe om dem i bygdebøker?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Arnfrid Mæland

Klarer dere å tyde Lars' fødested?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Elin H. Skibenes

Her døyr mor tli Lars, Kari Skjønesdtr. Lenke Ho er født i Odalen, så då reknar eg med at Odalen og Oudalen er det same

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Elin H. Skibenes

Her døyr mor til Lars, Kari Skjønesdtr. Lenke Ho er født i Odalen, så då reknar eg med at Odalen og Oudalen er det same

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Arnfrid Mæland

OK Elin, jeg tenkte kun innefor Hardanger, og at det var Oppedal som var feilskrevet.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Kjell-Arne Mellum

Takk til dere alle 3. Dårlig gjort å legge inn innlegget, og så dra i bursdagsbesøk. Beklager. Må sjekke klokken bedre neste gang.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Ann Helle

Eg er no innom Bleie og såg denne debatten, eg ser han er nokre år gamal. Tenkte eg kunne koma med nokre opplysningar frå bygdeboka. Olav Kolltveit; Odda, Ullensvang og Kinsarvik i gamal og ny tid Bygdesoga IV/1, s. 253:Lars Oddmundson N. Børve br. 1, pl II, Osvik (1793 - 1860)g 1833 m. Åsa Oddsdtr. Kvestad br 3. (1800 - 41).Bygdesoga IV/2, s. 283: Jakob Åsmundson (1764 - 1851) g ca 1794 m. Kari Skjønnesdtr. Kjellsbø (1755 - 1852) frå Sør-Odal. Ho hadde før sonen Lars Omundson (1793 - 1860).Arnfrid (3) Kind. det tenkjer eg betyr Kinsarvik Prestegjeld.Mvh Ann

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Kjell-Arne Mellum

Takk Ann for opplysningene.MvhKjell-Arne

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive