Gå til innhold
Arkivverket

[#54710] Når er Hans Axelsen født


Gjest ragnar ingvaldsen
 Del

Recommended Posts

Gjest ragnar ingvaldsen

Hei Gunn Jo jeg har lett og jeg har lett også blandt døde. De har mange barn men ingen født år på fedre ved dåpen .Ragnar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjellaug Robberstad Petit

I kirkeboka står det et stedsnavn etter navnet hans (2. kolonne på venstre side): Kildeinformasjon: Oslo fylke, Oslo Domkirke, Ministerialbok nr. 6 (1807-1817), Ekteviede 1813, side 90-91. Permanent sidelenke: [url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=7235&idx_id=7235&uid=ny&idx_side=-46>Lenke Permanent bildelenke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Else B. Rustad

Det du leser som 'Godøy', Kjellaug, er nok det samme ordet som Berit har lest som 'Hoboist'. Tror nok Berit har rett i sin tolkning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Geir Kamsvaag Berntsen

Det meste her er riktig (1801-tellingens kvalitete mht. navn er ganske fornøyelig, men det finnes et og annet riktig navn i denne tellingen i Christiania). Til (5), det står hoboist.Om det ikke løses i mellomtiden, kommer jeg tilbake med noen detaljer ikveld/imorgen om disse menneskene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Geir Kamsvaag Berntsen

En kortversjon litt sent på kvelden;1. Maria Olia Bøhm ble født 1781 og døpt i Vor Frelsers Kirke i Christiania 10.01.1781. Han var datter av tidligere underoffiser, daværende høker og senere spisemester på Hammersborg Fattighus, Johan Hendrich Bøhm og Birthe Maria Olsdatter Todner/Totner ( trolovet 30.01.1776, viet i Vor Frelsers Kirke 01.03.1776 ).2. Hans Axelsen Walle ble født på Trosterud under Ris 1782, døpt i Aker kirke 29.12.1782. Han var sønn av Axel Knudsen og dennes første ektefelle, Inger Evensdatter ( trolovet 20.02.1773, viet i Aker kirke 16.10.1773 ). Familien bodde flere steder før den slo seg ned på Walle (ikke Waller). (Ja, Even var en bror, døpt 21.05.1780, født på Bakke)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Geir Kamsvaag Berntsen

De bodde strengt tatt på Thomas Bukiers løkke ved gården Walle, området vi vel idag kaller Valleløkken. Det ville 60 år senere ligget under vestre Aker. Familien kom dit rundt 1790 (Hans Axelsen Walle ble 2. gang gift med Marthe Olsdatter fra Blinderen 17.07.1790 )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ragnar ingvaldsen

Jeg takker alle de som har hjulpet meg og finne svar på mitt spørsmål når Hans Axelsen ble født. Takk og tusen takk. Ragnar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.