Gå til innhold
Arkivverket

[#54722] Skifte etter Anna Glad, Davik Indre, Nordfjord, Sogn og Fjordane.


Gjest Rune Thorstensen
 Del

Recommended Posts

Gjest Yngve Nedrebø

Dato 13. januar 1767, barn: Rasmus Hansen Glad, boende i Westindien, Abraham Hansen Glad, i Holland, Mallene Hansdatter Glad, gift, i Dannemarck, Anne Susanne Glad, 50 år, i Bergen, Abigael Hansdatter Glad, død, i Bergen, etterlatt barna Iver Olsen, 10 år, og Anne Olsdatter, 6 år, og Herbor Glad, g.m. Peder Balchen, Davik.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rune Thorstensen

Takk for god hjelp og fin informasjon om etterkommerne. Men det er tydelig noe som ikke stemmer. Herborg Hansdtr. Glad giftet seg i Gloppen 20.11.1755 med Jens Berentsen Balchen [url="http://digitalarkivet.no/cgi-win/webcens.exe?slag=visbase&sidenr=5&filnamn=GLOPVIGD&gardpostnr=1248&merk=1248#ovre>Lenke. Hun er nevnt i skiftet etter ektemannen på Korsvik i Gloppen 13.05.1782.Peder Berentsen Balchen derimot giftet seg i Davik 21.11.1754 med Ellen Glad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunnar Sigdestad

Hei Rune!Eg fann ut at her måtte eg inn på bana:Eg har fotokopi av skiftet etter Anna Glad i Indredavik. Borna står nemnde som Yngve nemner ovanfor, men '4de Datter Herbor Hansdatter Glad gift med Sr. Jens Balchen og 5te Datter Elen Hansdatter Glad gift med Sr. Peder Balchen i Davigen.-'Vonar at dette skulle fjerne tvil og mistydingar. Lukke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rune Thorstensen

Hjertelig takk Gunnar. Jeg fikk jo som du ser ikke skiftet til å stemme med de funn jeg hadde gjort tidligere. Når du først er på banen, vet du noe om når Hans Paulson Glad døde? jeg har lette etter dødsfallet mellom 1731 og 1740 uten hell. Mvh. Rune T.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rune Thorstensen

Takk igjen Gunnar for gjengivelsen av ordlyden i skiftet etter Elen Hansdtr. Glad. Dette stemer med de opplysningene jeg hadde. Peder og Elen hadde vel også minst to barn til som vel var døde før 1795. Mvh. Rune Thorstensen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.