Gå til innhold
Arkivverket

[#54746] Kari T(h)idemandsdtr. Nord-Aurdal f. 1889 g.m.Kristian (Kristiansen) Hestsveen


Gjest Siw Sværholdt
 Del

Recommended Posts

Gjest Siw Sværholdt

Stemmer opplysningene jeg har? Viser forøvrig til innlegg 54730 som var en avsporing.Begge er født i Nord-Aurdal- Hvis dette er riktige personer jeg har funnet, så skal de ha fått en sønn kalt Syver. De flyttet senere til Saksumdal, så jeg vet ikke hvor Syver ble født. Er interessert i deres aner, men vil først få bekreftet at det er riktig spor.Her er lenke til Karis familie FT 1900: LenkeSiw

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Carsten Schanche

Dette stemmer ikke med det du har, men denne vesle karen her Lenke er iflg. Norske Skolefolk: Syver Hestsveen, skoleinspektør, f. 10-5-1899 i Fåberg. Foreldre: Skomaker Kristian Hestsveen og Kari f. Kluftødegaard. Giftet seg 1929 med Anne f. Svilosen. Foreldre: Knut Øverli og Anne f. Kleven. 3 sønner og 1 datter. (En av sønnene var også lærer).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Siw Sværholdt

Carsten: Takk, dette er riktige folk.Ble usikker fordi det ble nevnt at Kari var født Tidemandsdtr, og eneste kandidat som kunne stemme med alder var Kari i innlegg 1.Da har jeg noe å nøste videre på.Vennlig hilsen Siw

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Siw Sværholdt

Her er da Syvers dåp: Lenke I FT sto foreldrene hans oppført med 6 hjemmeboende barn, Syver var yngst. Har en følelse av at det mangler et barn. Selvsagt kan Syver være oppkalt etter noen,men kanskje var han nr. 7 i flokken. Prøver å lete etter dåpen til alle søskenene.Siw

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Siw Sværholdt

Dette er de to eneste jeg finner i Fåberg. Foreldrene var fra Etnedal, men finner heller ingen av dem døpt der. Er det noen med lokalkunnskap som kan tenke seg i hvilken kirke det var mest sannsynlig at de døpte barna?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Siw Sværholdt

Ahh, har sett gjennom alle kirkebøkene for Nord-Aurdal, og det var mange. Har ikke tenkt på Sør-Aurdal siden Etnedal hørte under Nord-Aurdal.Takk for hjelpen:-))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Siw Sværholdt

Forresten så skulle overskriften på denne tråden vært endret til: Kristian Gudbrandsen, Sør-Aurdal 1859 og Kari Tidemandsdtr.Kluftigaarden, Sør-Aurdal 1862

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Siw Sværholdt

Og her er sannsynligis deres eldste datter Gjertrud, f. 1884:Lenke Så da er rekken foreløpig slik:Gjertrud 1884 (Sør-Aurdal) Anne Marie 1887 (Sør-Aurdal) Thorvald 1890 (Sør-Aurdal) Olaus 1893 (Sør-Aurdal) Karsten (ikke funnet dåpen) 1895 Inga Klara 1897 (Fåberg) Syver 1899 (Fåberg)Så da blir spørsmålet når de flyttet til Fåberg,og hvor de oppholdt seg mellom 1893 og 1897?Siw

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Siw Sværholdt

Fantastisk CarstenDe hadde altså 9 barn og ikke 7 som jeg hadde opplysninger om, og antok.Kari fødte 9 barn på 21 år. Var ikke mange år uten å være gravid det.Jeg er veldig interessert i Kari og Kristians aner også, hvis du har opplysninger om dem.vennlig hilsen Siw

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.