Gå til innhold
Arkivverket
Gjest Kjetil Sigvart Eidskard

[#54772] Svennevik - Spangereid

Recommended Posts

Tobias Bertelsen Svennevik og Hanna Andersdtr Syrdal - ser ut som dei har ei dotter Elise Mathea Tobiasdtr f 7.noc 1843 - Spangereid - skulle gjerne hatt litt aner bakover her - takksam for svar *** mvh kse ***

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Harald Søren Storaker

Kyrkjebøkene for Valle og Spangreid er i digital database, så her er det mykje å finne i Digitalarkivet.Noen lenker for Tobias Bertelsen: [url="http://digitalarkivet.no/cgi-win/webcens.exe?slag=visbase&sidenr=1&filnamn=f11029&gardpostnr=183&personpostnr=2616&merk=2616#ovre>Lenke Lenke LenkeNoen lenker for Hanna Andersdatter: Lenke

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk til Harald Søren - dette hjalp meg å finne fram - er liksom vanskeleg å vite kor diverse stader er plasera i gamlal tid - Sør-Audnedal bygdebok er bestilt på fjernlån .*** mvh kse ***

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dykk er fantastisk flinke til å finne fram - eg får nok boka, men nå fristar det meg å spøre om opphavet til *** Gunel Torchelsdtr f 1766 - i ft1801 er ho g m Bethel Gulufsen Svennevik - dei har bl.a Tobias 1782 og Bertheline f 1795. Når eg får foreldra til Gunel då er 'Vifta' eg skal levere til ein Åmli familie heilt komplett i 7 generasjonar. *** mvh kse ***

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Gine Olsen

Hei igjen!Her på FamilySearch har jeg antakelig på [url="http://www.familysearch.org/Eng/Search/igi/individual_record.asp?recid=100448105519&lds=1&region=12&regionfriendly=Norway&juris1=Norw9VAgd&juris2=VAgd&juris3=&juris4=&regionfriendly=&juris1friendly=Vest%2DAgder&juris2friendly=&juris3friendly=&juris4friendly=>Lenke funnet Gunels fødsels- dåps- og dødsdato samt når hun giftet seg med Berthel. Om opplysningene er riktige går det an å sjekke i de skannede kirkebøkene. Der vil nok Gunels far eller foreldre stå.Og dette kan vel være en søster (Åse) Lenke I så fall har du enda litt å gå på.Og her et link med opplysninger bl.a. om relevante bøker for bl.a. Spangereid

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Per Torgersen

Til (5): Det er jeg som har avfotografert en del kort med ekstrakt av skiftter fra Spangereid + også en del andre kilder.Til (7): Tror at Gunhild Torkildsdatter kan være 'en nøtt' å finne ut av. Hun har en søster 'Christi' og en 'forlover' Nils Torkildsen, som kan være broren. Ut fra dette er det verdt å følge dette sporet:Torkel Olsen og Anne Tostensdatter fikk følgende barn:- Nils født 1750 på Eikeland i Konsmo - Tosten født 1753 på Hægeland i Konsmo - Kirsten født 1756 på Hægeland i Konsmo - Ole født 1759 på Hægeland i Konsmo - Siri og Christi født 1760 på Hægeland i Konsmo - Ole født 1763 på Hægeland i Konsmo - Gunhild født 1766 på Tronstad i VigmostadHar sett i bygdebøkene uten å få noe hjelp derfra...Tosten Torkildsen er muligens denne personen: Lenke (FT 1801) i Hillesund i Mandal.Dette sporet tror jeg kan være lurt å følge opp med mere undersøkelser...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Per Torgersen

I konfirmasjonslistene er oppført:- konfirmert i 1778 'Christi' Torkildsdatter Møgedal- konfirmert i 1781 'Gunel' Torkildsdatter Møgedal

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Gordon Ryersen

Hello, Can Per or someone tell me what the writer, Per Torgersen is stating in english. I do not need it word for word, but the relationships here. I am looking for the parents of Gunel/Gunild Torchelsdatter, who was married Berthel Gullufsen. Have I found this information now? Tusen TakkGordon

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Kristian Fjeldsgård

8/10 Since no one have answered:Per has made the photoesTil (7): Tror at Gunhild Torkildsdatter kan være 'en nøtt' å finne ut av. Hun har en søster 'Christi' og en 'forlover' Nils Torkildsen, som kan være broren. Ut fra dette er det verdt å følge dette sporet:' Belive G.T. may bee a nut, Sister of 'Christi'? and a 'best man' Nils T. who might be the brother. A track to follow.Torkel Olsen og Anne Tostensdatter fikk følgende barn:They got theese children:- Nils født 1750 på Eikeland i Konsmo - Tosten født 1753 på Hægeland i Konsmo - Kirsten født 1756 på Hægeland i Konsmo - Ole født 1759 på Hægeland i Konsmo - Siri og Christi født 1760 på Hægeland i Konsmo - Ole født 1763 på Hægeland i Konsmo - Gunhild født 1766 på Tronstad i VigmostadHar sett i bygdebøkene uten å få noe hjelp derfra...Have triede the BB whithout tracs..............'Tosten Torkildsen er muligens denne personen: Lenke (FT 1801) i Hillesund i Mandal.May be this person:Link: TT in Hillesund 1801 census.Dette sporet tror jeg kan være lurt å følge opp med mere undersøkelser...This track has to be followedAnd:Beside this: The relationship to Hille/Hiøøesund is interesting

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive