Gå til innhold
Arkivverket

[#54772] Svennevik - Spangereid


Gjest Kjetil Sigvart Eidskard
 Del

Recommended Posts

Gjest Kjetil Sigvart Eidskard

Tobias Bertelsen Svennevik og Hanna Andersdtr Syrdal - ser ut som dei har ei dotter Elise Mathea Tobiasdtr f 7.noc 1843 - Spangereid - skulle gjerne hatt litt aner bakover her - takksam for svar *** mvh kse ***

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Harald Søren Storaker

Kyrkjebøkene for Valle og Spangreid er i digital database, så her er det mykje å finne i Digitalarkivet.Noen lenker for Tobias Bertelsen: [url="http://digitalarkivet.no/cgi-win/webcens.exe?slag=visbase&sidenr=1&filnamn=f11029&gardpostnr=183&personpostnr=2616&merk=2616#ovre>Lenke Lenke LenkeNoen lenker for Hanna Andersdatter: Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjetil Sigvart Eidskard

Takk til Harald Søren - dette hjalp meg å finne fram - er liksom vanskeleg å vite kor diverse stader er plasera i gamlal tid - Sør-Audnedal bygdebok er bestilt på fjernlån .*** mvh kse ***

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjetil Sigvart Eidskard

Dykk er fantastisk flinke til å finne fram - eg får nok boka, men nå fristar det meg å spøre om opphavet til *** Gunel Torchelsdtr f 1766 - i ft1801 er ho g m Bethel Gulufsen Svennevik - dei har bl.a Tobias 1782 og Bertheline f 1795. Når eg får foreldra til Gunel då er 'Vifta' eg skal levere til ein Åmli familie heilt komplett i 7 generasjonar. *** mvh kse ***

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gine Olsen

Hei igjen!Her på FamilySearch har jeg antakelig på [url="http://www.familysearch.org/Eng/Search/igi/individual_record.asp?recid=100448105519&lds=1&region=12&regionfriendly=Norway&juris1=Norw9VAgd&juris2=VAgd&juris3=&juris4=&regionfriendly=&juris1friendly=Vest%2DAgder&juris2friendly=&juris3friendly=&juris4friendly=>Lenke funnet Gunels fødsels- dåps- og dødsdato samt når hun giftet seg med Berthel. Om opplysningene er riktige går det an å sjekke i de skannede kirkebøkene. Der vil nok Gunels far eller foreldre stå.Og dette kan vel være en søster (Åse) Lenke I så fall har du enda litt å gå på.Og her et link med opplysninger bl.a. om relevante bøker for bl.a. Spangereid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Per Torgersen

Til (5): Det er jeg som har avfotografert en del kort med ekstrakt av skiftter fra Spangereid + også en del andre kilder.Til (7): Tror at Gunhild Torkildsdatter kan være 'en nøtt' å finne ut av. Hun har en søster 'Christi' og en 'forlover' Nils Torkildsen, som kan være broren. Ut fra dette er det verdt å følge dette sporet:Torkel Olsen og Anne Tostensdatter fikk følgende barn:- Nils født 1750 på Eikeland i Konsmo - Tosten født 1753 på Hægeland i Konsmo - Kirsten født 1756 på Hægeland i Konsmo - Ole født 1759 på Hægeland i Konsmo - Siri og Christi født 1760 på Hægeland i Konsmo - Ole født 1763 på Hægeland i Konsmo - Gunhild født 1766 på Tronstad i VigmostadHar sett i bygdebøkene uten å få noe hjelp derfra...Tosten Torkildsen er muligens denne personen: Lenke (FT 1801) i Hillesund i Mandal.Dette sporet tror jeg kan være lurt å følge opp med mere undersøkelser...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Per Torgersen

I konfirmasjonslistene er oppført:- konfirmert i 1778 'Christi' Torkildsdatter Møgedal- konfirmert i 1781 'Gunel' Torkildsdatter Møgedal

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 7 måneder senere...
Gjest Gordon Ryersen

Hello, Can Per or someone tell me what the writer, Per Torgersen is stating in english. I do not need it word for word, but the relationships here. I am looking for the parents of Gunel/Gunild Torchelsdatter, who was married Berthel Gullufsen. Have I found this information now? Tusen TakkGordon

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
Gjest Kristian Fjeldsgård

8/10 Since no one have answered:Per has made the photoesTil (7): Tror at Gunhild Torkildsdatter kan være 'en nøtt' å finne ut av. Hun har en søster 'Christi' og en 'forlover' Nils Torkildsen, som kan være broren. Ut fra dette er det verdt å følge dette sporet:' Belive G.T. may bee a nut, Sister of 'Christi'? and a 'best man' Nils T. who might be the brother. A track to follow.Torkel Olsen og Anne Tostensdatter fikk følgende barn:They got theese children:- Nils født 1750 på Eikeland i Konsmo - Tosten født 1753 på Hægeland i Konsmo - Kirsten født 1756 på Hægeland i Konsmo - Ole født 1759 på Hægeland i Konsmo - Siri og Christi født 1760 på Hægeland i Konsmo - Ole født 1763 på Hægeland i Konsmo - Gunhild født 1766 på Tronstad i VigmostadHar sett i bygdebøkene uten å få noe hjelp derfra...Have triede the BB whithout tracs..............'Tosten Torkildsen er muligens denne personen: Lenke (FT 1801) i Hillesund i Mandal.May be this person:Link: TT in Hillesund 1801 census.Dette sporet tror jeg kan være lurt å følge opp med mere undersøkelser...This track has to be followedAnd:Beside this: The relationship to Hille/Hiøøesund is interesting

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.