Gå til innhold
Arkivverket

[#54774] Tyding av dato, Skogn, NT, kirkebøker 1773.


Gjest Hanne Heen
 Del

Recommended Posts

Gjest Hanne Heen

HeiJeg har problemer med en dato for en dåp i Skogn i 1773. Er det noen som kan si meg hvilken dag dette skal være, det gjelder dåpsbarn nummer 3 for 1773, en pike ved navn Barbroe.LenkeMvh Hanne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Else B. Rustad

Detstår 'Eodem die' dvs. 'samme dag' - i dette tilfelle samme dag som foregående dåp. Og den ser ut til å være 2. søndag etter Hl. 3 Konger. For 1773 skulle denne søndagen bli 17. januar.Mvh Else B.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hanne Heen

Hei Else.Tusen takk til deg også. Men i følge Dage som jeg bruker ender jeg opp med 20. Januar. Er det forskjellige kalendere som brukes, slik at det ikke treffer samme dag.Mvh Hanne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne Lise Hovdal

Måtte bare si det, men jeg skulle akkurat gå inn og svare det samme. Else kom meg i forkjøpet, og slo meg med noen minutter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hanne Heen

HeiTusen takk til dere alle. Da har jeg sikkert gjort noe feil når jeg spurte på dato. Skal prøve en gang til siden og se om jeg ikke ender opp med samme som dere. Da bruker jeg i alle fall 17 januar.Mvh Hanne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.