Gå til innhold
Arkivverket

[#54783] Tyding av kirkebok-Saltdal i Nordland.


Gjest Kjell Kvalvik
 Del

Recommended Posts

Gjest Kjellaug Robberstad Petit

Alt jeg greier å lese er at han kommer fra Saltnæs og at faren/pleiefaren er oppsatt som Ellingsen. Synest det står noe med Pe foran, men er langt fra sikker.Faren må jo hete Lars, men det er ingen Lars der på Saltnes i 1801.I 1801 er det en Johan Ellingsen med kone på Saltnes: Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjellaug Robberstad Petit

Finner en Nils Larsen döpt i Folda i 1808: LenkeHer i kirkeboka, den 3. fra bunnen på högre side. Men det er vel bare et skudd i blinde...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Else B. Rustad

Det behøver ikke være far eller stefar i den rubrikken. Det kan være arbeidsgiver også, den som han tjente hos ved tidspunktet for konfirmasjonen f.eks.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Else B. Rustad

Lenka di går til FS, Kjellaug, så vi får ikke sett i kirkeboka. Ved vielsen står det om ham at han ble døpt 2. søndag etter påske i 1808, og da tror jeg vi har ham her, barn nr. 2 på venstre side: Lenke Han her heter Nils, med far Lars, og døpt 2. søndag etter påske i Saltdal.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjell Kvalvik

Hei Kjellaug og Else, takk for hjelpen. Jeg finner det samme som dere har funnet, bortsett fra Nils som ble døpt 2.søn. e.påske i 1808. Den har jeg klart å overse! Tror dette kan være rett person, men dessverre er skriften nokså uleselig. Men hva heter faren mer enn Lars?Kjell

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjell Kvalvik

Takk for opplysningen Johan. Den boken skal jeg låne snarest. Som du skjønner så sliter jeg litt med opplysninger på disse personene.Kjell

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.