Gå til innhold
Arkivverket

[#54785] Kabelvåg, Vågan: Hans Christophersen Graa f. ca 1655, d. etter 1701 Foreldre?


Gjest Michael Moum
 Del

Recommended Posts

Gjest Berit Knudsen

Christopher Graae fca. 1626 Buksnes, Vestvågøy NO, dø før 24/5 1690. Gift ca.1649 Steigen NO med Anna Larsdt.(Lauritsdt.) Holgersen f. 1/1 1630 Trondheim og død etter 1693. Hennes foreldre Laurits Holgersen og Birgitte Hansdt. Bernhoft. Alt funnet på FS, og må sjekkes.Fant også en datter av Christopher Graae: Maren Christopherwsdt. Graae f 1650-52 Steigen/Berg, Hol i Buksnes, død 1680-88. Gift ca. 1671 med Hans Hansen Jentoft.E. Bernhoft, Stamtavle over slekten Bernhoft: Lars Holgersen fca. 1577 - 4/9 1629 Trondheim. 1621-22 sogneprest til Akerø i MR og 1622 res.kapellan i Domkrk.(Trondheim), far Holger Lauritsen sogneprest til Åfjord S-TRL. Lars ble gift med Birgitte Hansdt. Bernhoft f.15.. Trondheim. Hennes foreldre var Hans (Johannes) Andersen Bernhoft og Anna Pedersdt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Michael Moum

Hans Christophersen Graa er ikke nevnt i skiftet etter Christopher Graae i Buksnes. Han hadde kun datteren Maren iflg samme skifte. Så jeg har avskrevet han som sønn av Christopher Pedersen Graae.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne Lise Hovdal

Børje Jonsens hjemmeside har en del om slekten Graa, og blant annet Maren Christophersdatter Graa. Min venninne som har henne som ane fant iallefall mye der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne Lise Hovdal

Jeg finner dessverre ikke igjen Børje Jonssøns hjemmeside, så det er mulig den er nedlagt. Jeg har også noen mulige aner i slektenene Graa og Bernhoft, og mener jeg fant det på den siden. Det ble ikke skrevet inn i slektsprogrammet den gangen, siden jeg ikke hadde fått sjekket originale kilder på senere generasjoner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne Lise Hovdal

Tusen takk for svaret Eva, og det ser også ut som jeg har Maren Christophersdatter Graae født ca 1652 og ektemannen Hans Hansen Jentoft som aner. Jeg vet for lite om disse slektene enda til å bidra noe mer til debatten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...
Gjest Michael Moum

I skiftet etter Margarete von Aphelen 1712 nevnes halvsøsteren Sophie von Aphelen som var død tidligere og hennes sal mann Jens Graae. Deres barn var Hans, Christopher, Margrethe, Karen og Ellen.Kan denne sønnen Christopher Jensen Graae være far til *min* Hans Christophersen Graae.Jeg ser på noen internettsider at Jens Graae bosatt i Overhalla var en bror av Christopher Pedersen Graae i Lofoten. Er det noe hold i det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.