Gå til innhold
Arkivverket

[#54793] Hvem var Lisbet Johannesd. gift 1729 i Røros med Sivert Bersvendsen?


Gjest Astrid Ryen
 Del

Recommended Posts

Gjest Astrid Ryen

Lisbet Johannesdatter ble født ca 1708 (Lisbet Johannesdatter Sivert Bersvendsens enke ble begravet 11/1-1784 76 år).Lisbet Johannesdatter og Sivert Bersvendsen hadde følgende barn: Ingebor (1730), Bersvend (1731), Johannes (1733), Hans Jørgen (1735), Beritte (1738), Beritte (1741).Blant fadderne finner jeg følgende med Johannes i farsnavnet: Karen, Maritte, Beritte Johannesdøtre. Jonas og Nils Johannessen.I 1701 finner jeg under Breche (Brekken) en Johannes Nielsen 38 år med en sønn Niels på 1,5 år. En Johannes Nielsen døde i 1749 96 år og Beritte Andersdatter enke etter Johannes Nielsen i 1751 74 år.Jonas Nielsen (fadder) ble 1748 gift med Marit Fastesdatter og dette fører meg via Skankeätten til Nilsgård i Brekken (Rørosboka bind 3 side 269),videre til Nordbrekken (Nordgård Brekke) side 242 hvor en bror Anders holdt til.Dette er et forsøk på å samle tråder, og ingenting mer!Jeg har sett Lisbet listet som datter av Johannes Michelsen og Anne Olsdatter Kurås. Skiftet etter Johannes Michelsen 1747 er referert under Nyplass i bind 5 av Rørosboka, men der står ingen Lisbet.Jeg hjelper en person med dette, som vil bli veldig glad om noen kunne hjelpe, hvor jeg selv ikke strekker til.Mvh Astrid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.