Gå til innhold
Arkivverket
Gjest Birger Forsmo

[#54807] Hvilket hjem for eldre var i Sandviken, Bergen?

Recommended Posts

Gjest Birger Forsmo

En dame i familien til min kone døde på et hjem i Sandviken, Bergen nær 100 år gammel. Hun var f. i 1894. Hva heter det hjemmet?Jeg takker på forhånd for mulig hjelp!Med vennlig hilsenBirger Forsmo

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Birger Forsmo

Takk for svaret!Jeg leter etter hvor De som døde der ble begravet. Kan det være Håpets kapell, Møllemdal?Mvh.Birger Forsmo

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Yngve Nedrebø

Gravplassen kan godt være Møllendal, kanskje Solheim. På Møllendal er det to kapell - Håpets og Troens. De ligger i tilknytning til krematoriet.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Birger Forsmo

Takk for det, Yngve Nedrebø!Mvh.Birger Forsmo

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Birger Forsmo

Hei Rune!Nei, jeg kunne ikke finne denne gravplassen som jeg søker. En kvinne i familien til min kone døde i okt. 1992 og ble begravet 14.10.1992 fra Håpets kapell. Hennes mann, Karl Nilsen, kan jeg ikke finne noen steder (Han var død lenge før henne). Damen som ble begravet 14.10.1992 var født i 1894.Jeg prøver derfor å finne ut om han ble begravet på samme gravsted som henne.Med vennlig hilsenBirger Forsmo

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Arne Solås

Hei Birger - du spør om hjem for eldre i Sandviken. Om det kan ha vært YTRE Sandviken så er det rimelig at det var Bergen Røde Kors Sykehjem hun døde på. Har du også sjekket gravstøttene på Åsane kirkegård?Mvh. Arne

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Birger Forsmo

Hei Arne Solås!Jeg har funnet hvor Elen er begravet. Det er fra Håpets kapell, som vistnok ligger på Møllendal, iflg. en slektning av henne. Det er mulig at det var på Røde Kors sykehjemmet iSandvikensiden hun bodde på - er det -Lønborg det heter. Jeg vet ikke om der er flere sykehjem i Sandviken.Mvh.Birger

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Arne Solås

Er det kremasjonen eller begravelsen/gravstedet du har funner, Reidar?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Arne Solås

Uffda, - Ikke Reidar - men Birger. Beklager...Mvh. Arne.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Birger Forsmo

Iflg. de opplysningene som jeg har fått er det gravstedet.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Kariann Helland Johannessen

Hei Kanskje det står noe i dødsannonsen i BT om hvor hun bodde. Biblioteket i Bergen har BT på mikrofilm. Kanskje det er noen som skal innom der som kan se etter? Mvh Kariann

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Birger Forsmo

Ja, Kariann, det hadde vært flott. Men jeg tror den annonsen er nokså enkel. Der vil neppe finnes noe annet enn hennes navn og adoptivdatteren navn. Muligens også et mannsnavn.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive