Gå til innhold
Arkivverket

[#54807] Hvilket hjem for eldre var i Sandviken, Bergen?


Gjest Birger Forsmo
 Del

Recommended Posts

Gjest Birger Forsmo

En dame i familien til min kone døde på et hjem i Sandviken, Bergen nær 100 år gammel. Hun var f. i 1894. Hva heter det hjemmet?Jeg takker på forhånd for mulig hjelp!Med vennlig hilsenBirger Forsmo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Yngve Nedrebø

Gravplassen kan godt være Møllendal, kanskje Solheim. På Møllendal er det to kapell - Håpets og Troens. De ligger i tilknytning til krematoriet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Birger Forsmo

Hei Rune!Nei, jeg kunne ikke finne denne gravplassen som jeg søker. En kvinne i familien til min kone døde i okt. 1992 og ble begravet 14.10.1992 fra Håpets kapell. Hennes mann, Karl Nilsen, kan jeg ikke finne noen steder (Han var død lenge før henne). Damen som ble begravet 14.10.1992 var født i 1894.Jeg prøver derfor å finne ut om han ble begravet på samme gravsted som henne.Med vennlig hilsenBirger Forsmo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arne Solås

Hei Birger - du spør om hjem for eldre i Sandviken. Om det kan ha vært YTRE Sandviken så er det rimelig at det var Bergen Røde Kors Sykehjem hun døde på. Har du også sjekket gravstøttene på Åsane kirkegård?Mvh. Arne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Birger Forsmo

Hei Arne Solås!Jeg har funnet hvor Elen er begravet. Det er fra Håpets kapell, som vistnok ligger på Møllendal, iflg. en slektning av henne. Det er mulig at det var på Røde Kors sykehjemmet iSandvikensiden hun bodde på - er det -Lønborg det heter. Jeg vet ikke om der er flere sykehjem i Sandviken.Mvh.Birger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kariann Helland Johannessen

Hei Kanskje det står noe i dødsannonsen i BT om hvor hun bodde. Biblioteket i Bergen har BT på mikrofilm. Kanskje det er noen som skal innom der som kan se etter? Mvh Kariann

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Birger Forsmo

Ja, Kariann, det hadde vært flott. Men jeg tror den annonsen er nokså enkel. Der vil neppe finnes noe annet enn hennes navn og adoptivdatteren navn. Muligens også et mannsnavn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.