Gå til innhold
Arkivverket

[#54812] Hans Kristensen på nedre tømmeraas i 1900.


Gjest Øyvind Nilsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Øyvind Nilsen

Hans Martin Kristensen het bror til min oldemor og han var født 08.05. 1851 i hurum. I 1900 telling finner jeg han igjen på nedre tømmeraas(skaanneløkken) i Strømmen i vestfold. Med ei kone med navn Kristianne Olsen f. 1868 i hurum , og ei eneste datter Ella Kristensen f. 1896 i strømmen.Eller var det her flere barn som jeg ikke har funnet? Eller hadde Hans vært gift før? Han var jo en vel voksen kar før han fikk denne datteren Ella. Jeg lurer på om det er noen som sitter med noe informasjon om Hans Kristensen og Kristianne Olsen ( men hvis jeg ikke har lest feil så står det i dåpen til Ella at Kristiane er f. Hansen?) Mvh Gunhild Svendstad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Øyvind Nilsen

Hei og takk Carsten Schanke..... Det ser nå jammen ut til at disse to var i slekt på et vis.Kansje derfor de ikke fikk flere barn?? Tusen takk for svar ! Jeg har desverre ikke fått svart deg før Carsten.Mvh Gunhild Svendstad, Ringsaker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.