Gå til innhold
Arkivverket

[#54816] Inga Marie Amundsdatter/ Kristensen. Ringerike


Gjest Jorunn Olsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Jorunn Olsen

Trenger hjelp til å finne Inga Marie Amun(d)sdatter, muligens Kristensen i kirkebøkene. Jeg finner henne som gift med Alfred Pedersen den 24/9 1894 i Skoger utenfor Drammen. Der er hun oppført som født på Nes på Ringerike i 1875 og konfirmert på Strømsø. Der finner jeg henne konfirmert som Inga Marie Amundsdatter, født den 5/8 1875 på Nes på Ringerike og døpt samme år den 12/9 med foreldre Amun (d) Kristensen og hustru Karoline Halvorsdatter men jeg klarer ikke å finne henne i noen kirkebøker. Har sett Hønefoss, Norderhov, Ådal/Viker. Viker, Ådal/Nes og Norderhov/Lunder uten å finne henne i kirkebøkene. Er det noen som kan hjelpe meg? På forhånd takk. MVH. Jorunn Olsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Grethe Flood

Amund og Karoline hadden en sønn Hans Christian til dåpen i Skoger 22. juni 1879 (se nr. 21) [url="http://www.arkivverket.no/URN:NBN:no-a1450-kb20061106350749.jpg>Lenke og en ny sønn med samme navn som ble hjemmedøpt 28.6.1882, og dåpen ble stadfestet i Skoger kirke 20.8.1882 (se nr. 40) LenkeVed dåpen til sønnen ans Christian i 1879, står det at Amund og Karoline ble ekteviet i Nes på Romerike i 1874, og her er ekteskapsinnførselen i kirkeboka for Nes/Udenes i Akershus (se par nr. 4) Lenke. Da er det vel Inga Maria som blir døpt i Nes/Udnes i 1875 (se nr. 15)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jorunn Olsen

Hei GretheVill bare si tusen takk for hjelpen. Ser nå at det står Nes på Romerike, ikke Ringerike og sånn som jeg leita i Buskerud fylke. Igjen takk for hjelpen. MVH. Jorunn Olsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.