Gå til innhold
Arkivverket

[#54824] Feil på server?


Gjest Anita Gundeid
 Del

Recommended Posts

Gjest Anita Gundeid

Denne meldingen får jeg når jeg forsøker å gå inn på skannede kirkebøker. Error kb_0002: Querying commune failed! MySQL error: Illegal mix of collations (latin1_danish_ci,IMPLICIT) and (utf8_general_ci,COERCIBLE) for operation '='

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bent Vangli

Hei Anita.Det var en ny feil som jeg ikke har sett på dette systemet før. Kan du fortelle mer hva du gjorde, hvilken kirkebok du skulle se på osv. Jeg skulle også gjerne visst hvilken nettleser, versjon og operativsystem du bruker. Er feilen der fremdeles for deg?Feilmeldingen tyder på bruk av et tegnsett som ikke stemmer med det som ligger i databasen.Mvh Bent

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anita Gundeid

Nå kommer jeg fint inn igjen. Håper det bare var en tilfeldig feil som skjedde. Jeg var inne på perioden 1920 og søkte i forskjellige bøker på Gamle Aker. Var mye inn og ut og så plutselig forsvant kirkeboken og så kom feilmeldingen opp. Jeg fikk da ikke tilgang til å søke i forskjellige bøker engang.Men nå er det OK.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.