Gå til innhold
Arkivverket
Gjest Tommy Spjøtvoll

[#54829] Tyding av kirkebok - Olea Olsdtr. f. 1777, Hof i Hedmark

Recommended Posts

Gjest Tommy Spjøtvoll

Hei.Kan noen hjelpe meg med å tyde det som er skrevet ved Oleas dåp?Ole og Anna er fedre, men jeg har problemer med resten...Dåpsinnføringen er nevnt fra linje fire: LenkePå forhånd mange takk!

bilete3933.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Berit Knudsen

Legger inn lenke til kirkeboka da det er veldig vanskelig å lese disse små utklippene LenkeJeg klarer ikke alt og det er mye usikkert her: Ole Evensen Kognes og Anne Arnesdt. barn Olea. Faddere: ... Halvors. M...., Peder Ols. Toverud?, Anne Olsd. Kognes, Berte Evensd. Kongel..., Mari Olsd. Kiølen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Berit Knudsen

I 1801 er det en gård i Åsnes som heter Kagernes, og så finnes den i Ryghs gårdsnavn Lenke

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Kjellaug Robberstad Petit

Mulig at dette er Olea i 1801, hun er i tjeneste hos en som muligens kan være hennes onkel: LenkeMen jeg ser det er flere Olea Olsdtr ca 22-23 år i ft for Hof. Så er du sikker på at du har funnet dåpen til rett Olea?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Arild Kompelien

Umulig for meg å si om det er den rette, men det står:Ole Evens: Kagnes og Anne Arnesd: B. N: Olea. F: Baard Halvors: Melsnes, Peder Ols: Toverud, Anne Olsd: Kagnes, Berte Evensd: Kongelbek, Marj Olsd: Kiølen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Tommy Spjøtvoll

Takk for hjelp med tydingen og tilleggsinfo.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.