Gå til innhold
Arkivverket

[#54844] Hjelp til tyding


Gjest Mona Moum
 Del

Recommended Posts

Gjest Mona Moum

Akkurat her jeg leter nå, hadde presten lite blekk igjen. Hva står det der? Navnog fødselsår er det jeg er mest på jakt etter.Om ikke dere får opplinken. Kirkeboken Østfold, Borge/Torsnes. År 1854 Fødte. Johan Laurits Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

9/7-30/7 1854 Lauritz, uekte. Pige Maren Larsd. Braa ... under Næs og ungkarl ... Johan Peter..... Hennes 1. leiermaal og hans 4... hvor af de... 3..........

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Renate Johansen

Klarer ikke å tyde alt som står der. Men han er en av mine forfedre.Det står Braaten under Næs.Ungkarl Johan Peter Peterson fra Herrestad..... Buhuus. Næs er en herregård i Torsnes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

Prøver på nytt med siste del. Hva står etter Herrestad .. Bohuus. Hans 4. hvoraf de 3 med samme.... i sin hjembygd ?Om det er det som står kan det jo se ut som han er svensk og fra Bohus.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Renate Johansen

Har det ikke helt i hodet, men han er min tipp, tipp oldefar. Han gifter seg med Kaja Henriette Petersdatter og de får datteren Clara Lagerta som er moren til min bestefar. Hvilken relasjon har du?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mona Moum

Supert. Det er sikkert hans innflytting til Norge som står der.Johan Pete Johanesson får ett barn med Maren Larsdatter. Denne sønnen heter Johan Lauritz Johannesen. Denne igjen gifter seg med Kaja Henriette Petersdatter Hestholmen. De får mange barn, en av de (Hans Martin)er min fars morfar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vigdis Skaar Nygaard

Etter 'ungkarl' står det tydelig 'Svenske', også. Videre 'hvoraf de 3 med samme Qvindeperson i sin hjembygd'.Vigdis

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Renate Johansen

Tror ikke vi har noen bilder, men kan høre med tanten min om hun fant noen når bestemor døde. Da kan vi kanskje utveksle bilder?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.