Gå til innhold
Arkivverket

[#54850] Vaktmester ved Bergen Tekniske skole?


Gjest Birger Forsmo
 Del

Recommended Posts

Gjest Birger Forsmo

Jeg leter etter en Karl Nilsen som var vaktmester ved Bergen Tekniske skole. Han var gift med Elen Kristine Olsdatter. Hun var f. 22.8.1894 og døde 1992. Men Karl var død lenge før henne. De bodde i sin tid på Eidsvågneset i en høyblokk der.Er der noen som kan hjelpe meg med å finne han?Jeg takker på forhånd for all mulig hjelp!Med vennlig hilsenBirger Forsmo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Birger Forsmo

Hjertelig takk skal du ha, Carsten Chanche, for det! Dette tror jeg absolutt må være rette person! Med vennlig hilsenBirger Forsmo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Birger Forsmo

Ja, takk for det, Arnfrid Mæland! Jeg så på den i går. Jeg prøvde å finne ut om han var nevnt der, men kunne ikke finne hverken hans navn eller bilde av han.Birger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Birger Forsmo

Nei, jeg aner ikke hvor de bodde før Karl døde. Men i 1962 bodde Kristine i en høyblokk på Eidsvågneset. Hva tid disse blokkene ble bygd aner jeg ikke, men da jeg traff Kristine (1962) kunne de ikke være så mange årene.De hadde ingen barn, men det heter at de adopterte søsteren til Kristine,Oline Karine, f. 1904, noe jeg har betvilt.Birger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arnfrid Mæland

Eidsvågsneset? Der er det ingen høyblokker, men i Helleveien og på Brunestykket, begge på Lønborg. Både høyblokkene på Brunestykket og i Helleveien ser ut for å ha blitt bygget i 1962.Kan de ha bodd i en annen kommune enn Bergen, f eks Åsane, der Eidsvåg ligger?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Birger Forsmo

Hjertelig trakk for det, Yngve Nedrebø! Da stemmer kanskje det at de adopterte søsteren til Kristine, Oline som var 10 år da deres mor døde? Er datterens navn nevnt i skiftet?Mvh.Birger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Birger Forsmo

Arnfrid Mæland. Når jeg tenker på den høyblokken som Kristine bodde i så kan det godt hende at det ikke var Eidsvågsneseset. Men slik jeg husker det så kjørte jeg mot Åsane, men i stedet for å kjøre gjennom tunellen så lå den blokka på venstre siden. Om det var før tunellen husker jeg ikke nå, men den blokka er i alle fall godt synlig når man reiser leia nordover fra Bergen og skal til Sogn.Er det på den siden at de blokkene du nevner ligger. Det er nå så lenge siden at jeg kjørte den veien at mye er utvisket fra minnet.Mvh.Birger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Birger Forsmo

Jeg har nå funnet adopsjonen Karin. Iflg. Jusdep. skriv av 1.8.1927.adoptert av Karl Nilsen og Elen Kristine Brandsdal. Hun var altså søsterdatteren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Birger Forsmo

Ellen Kristine bodde i en høyblokk på Lønborg da jeg besøkte henne i 1962, men hvilket hjem som er i nærheten vet jeg ikke. Kanskje andre vet det?Birger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arnulf Pedersen

Ja, Ellerhusensvei er i nærheten av Lønborg, men det er flere hjem i Sandviken, et ligger i Nyhavnsveien vis a vis Gamle Bergen. Det er heller ikke så langt fra Lønborg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Birger Forsmo

Arnfrid. Karttjenesten virker tungvint. Der finnes jo fotografiske muligheter hvor man nesten går ned til minste detalj. De viser husene in natura.Birger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arnfrid Mæland

Ja da, det var kun ment som et eksempel. I Bergen er nok den beste tjenesten denne http://www.bergenskart.no/bergen/index.jsp Det er den som også leveres til Google EarthPoenget mitt er at om du bruker en karttjeneste så kan du se hvor eksempelvis bolig og sykehus lå i forhold til hverandre. Det sykehuset som Arnulf nevner i (22) er vel trolig det katolske

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Birger Forsmo

Jeg prøver å finne ut hvor Håpets kapell ligger. Etter som jeg har forstått skal det ligge på eller i nærheten av Møllendal. Stemmer det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.