Gå til innhold
Arkivverket

[#54850] Vaktmester ved Bergen Tekniske skole?


Gjest Birger Forsmo
 Del

Recommended Posts

Gjest Birger Forsmo

Arnfrid. Jeg glemte å si at jeg mener jeg fant den høyblokken som Ellen Kristine bodde i. Det så ut som at der var 3 høyblokker ved siden av hverandre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arnulf Pedersen

Håpets kapell er et av 2 kapell på Møllendal, det andre er Troens kapell. Det var ikke et sykehus jeg mente i Nyhavnsveien, tror ikke det ligger noe slikt der, men et aldershjem. I min barndom mener jeg det var et barnehjem i bygget.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arnulf Pedersen

Jeg sitter her med Lokalveiviseren for Bergen fra 1988. Det bodde en Kristine Nilsen i Helleveien 267, det er vel muligens en av blokkene til venstre i billedet. De tre til høyre tror jeg heter Brunestykket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Birger Forsmo

HJertelig takk for det. Det var flott å se. Jeg mener å kjenne igjen i området, og jeg tror at det var den blokka som lå i midten av de som ser smalest ut. Kjempebra. Men husk på at det er 45 år side jeg var der.Takk igjen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Birger Forsmo

Det er godt mulig at du har rett, men som sagt jeg mente at det var første blokka på vestre hånd når jeg kom fra byen. Men som medlem av KMF er det vanskelig å si!Birger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.