Gå til innhold
Arkivverket

[#54855] Oppslag i bygdebok, Lindås: Gievle Olsen Hope f. 1758


Gjest Kjellaug Robberstad Petit
 Del

Recommended Posts

Gjest Kjellaug Robberstad Petit

Fant denne födselen på FS: LenkeFaren står som Ole Hope.Er det mulig at denne karen har dradd til Gulen og blitt gift der?Det er jo ikke et navn man stöter på så ofte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjellaug Robberstad Petit

Det er mulig at det er foreldra hans som gifter seg her i 1754: [url="http://digitalarkivet.uib.no/cgi-win/webcens.exe?slag=visbase&sidenr=8&filnamn=LINDVIGD&gardpostnr=392&merk=392#ovre>Lenke Ole Jacobsen Hope og Synneve Eivindsdtr LauvigenNederste i kolonnen for döpte her, men det står visst ikke noe mer som kan si hvem denne Ole Hope var heller ikke navn på mora:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjellaug Robberstad Petit

Det var nok ikke rett par for i ft for Gulen 1801 finner jeg mor til denne Geble Olsen som jeg er på jakt etter og hun heter Synneve Joensdtr.Da går jeg og ut ifra at denne person i Lindås ikke har noe med saken å gjöre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Grete Jøraas

Ser at bare faren er oppgitt i dåpen. Dåpen var Dom. 3 post Trin. 1758 i Lindås Fadderne var Rasmus, Knud, Michel og Anna, alle Hope, og Ingebor Monstad. Ser at navnet også kan skrives Jevle - kanskje det letter søket? vennlig hilsen grete

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjellaug Robberstad Petit

Jeg har leita med alle variasjoner av Geble og Jevle.Må nok få noen til å sjekke bygebok for Kjel(d)by/Gulen.Ellers takk-:)mvh Kjellaug

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjellaug Robberstad Petit

Hvem var så faren hans?Det var liksom det jeg var på utkikk etter, mora må vel være Synneve Joensdtr for hun står under familien til Gjeble/Gæble: [url="http://digitalarkivet.uib.no/cgi-win/webcens.exe?slag=visbase&sidenr=4&filnamn=f11411&gardpostnr=20&personpostnr=360#nedre>LenkeHer er Gjeble gift opp igjen, men han var först gift med Anna Jetmundsdtr. Er på jakt etter henne og. Se denne:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Grete Jøraas

faren var Ola Josefsson f 1703, g 1 Anne Olsdatter Opdal, g 2 Anne Anfinnsdatter Hardbakke og g 3 med Synnøve Jonsdatter Tangedal, Synnøve er Gjevle sin mor. Har ikke tid å skrive mer nå (barnebarn skal opptre!) - skriver mer senere i kveld

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjellaug Robberstad Petit

Tusen takk skal du ha, da er det vel den Ole vi finner döpt her 13 august 1703 (nederst til högre): LenkeFar: Joseph Pedersen KielbyëMen jeg finner ingen Joseph/Josef Pedersen i ft 1701, heller ikke finner jeg gården Kilby/Kjel(d)by

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjellaug Robberstad Petit

Dersom du kommer med mer, Grete, kan du da legge det inn i denne 'tråden' her: LenkeEttersom det ikke var denne personen fra Lindås i det hele tatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjellaug Robberstad Petit

Det var bare en lenke til den andre diskusjonen som du nå har sett og lagt svar på. Jeg ser jeg la feil lenke! La inn til denne-:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.