Gå til innhold
Arkivverket

[#54856] Finner jeg noe om Ole Andersen Nordfjord ( 1693-1767 ) sine aner noe sted ?Røros


Gjest Rolf  Magne Kirkbakk
 Del

Recommended Posts

Gjest Rolf  Magne Kirkbakk

Det jeg vet er at han skal være født på Røros i 1693 og død i 1767 på gården Nedre Bakken 123/1 i Holtålen. Han giftet seg i 1729 med Anne Fastesdatter Kielsberg f ca 1703 Røros. Hennes foreldre skal være: Faste Andersen Kielsberg og Maria Mathiasdatter Djupsjølien ( Halck)Hadde vært fint om jeg kunne ha fått søsken og foreldrene til denne Ole Andersen. ønsker en henvisning til hvilken av Rørosbøkerne dette evt står noe. Ole Andersen Nordfjord døde jo i Ålen ( kilde: Ålen og Ålbyggen ( Tretvik ) Jeg har tatt utgangspunkt i Deres datter: Maria Olsdatter Eidebakken 1730-1811. Mvh RMK

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Astrid Ryen

Det første du bør gjøre, er å lete i manntallet 1701 for Røros. Det finner du ved å skrive inn Røros i databasevelgeren. Der finner du ved søk en Anders Olsen Norfior 31 år med en sønn Ole på 5 år.Aa. Irgens: 'Opplysninger om en slekt Nordfjord ved Røros kobberverk' vil sannsynligvis ha de opplysninger du er ute etter. Den er å finne ved lokalsamlingen på Gunnerusbiblioteket.Rørosboka 4 har kanskje informasjon et eller annet sted.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rolf  Magne Kirkbakk

Da får jeg tråle bok nr 4. Jeg stusset på navnet Halck.Jeg får ta bort navnet Halck og bruke bare navnet Djupsjølien. Takk skal du ha.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.