Gå til innhold
Arkivverket

[#54863] Berit Christensdatter ( Dobbelspm) på Røros hvem kan dette være ?


Gjest Rolf  Magne Kirkbakk
 Del

Recommended Posts

Gjest Rolf  Magne Kirkbakk

Jeg har to stk Berit Christensdatter på Røros? Lurer på hvor disse egentlig hører hjemme. Jeg begynner med henne som jeg har årstall på først Berit Christensdatter født i 1670 og død i 1737 gm Lars Ellufsen Svenske ( Død hus nr 309 Rb 4 side 428 ) Barna: Sivert Larsen Svenske (1704- ?) Abraham Larsen Svenske (1706- 1775 gm Karen Knutsdatter Skomaker.2.Berit Christensdatter ( uten årstall) gm 1741 Ellend Kieldsen Spell( også uten årstall) hans foreldre er Kield Ellendsen Spell og Maritte Olsdatter. barn: Johannes Ellingsen Spell 1752-1839 gift m Marit Torvaldsdtr Sandnes Berit Ellendsdatter Spell 1757- ? gift 1783 Ole Larsen Strømmeli.Jeg tror neppe at dette er samme person i 2 forskjellige giftemål.Jeg vil tro at det kanskje står hvem som er foreldre til disse enten i Rb 3 eller 4.Finnes det noe svar mellom linjene i Rørosbøkerne? Mvh RMK

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.