Gå til innhold
Arkivverket

[#54875] Maren Endresdatter f 1835 i Lærdal. Hvem var mora?


Gjest Kirsti Rye
 Del

Recommended Posts

Gjest Kirsti Rye

Maren Endresdatter var født 25 november 1835 Permanent sidelenke: [url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=11598&idx_id=11598&uid=ny&idx_side=-13>Lenke nr 19.Faren har jeg funnet ut av, men har problemer med å identifisere mora.Har funnet to Britta Larsdatter og håper at noen kjenner dama og vet om en av dem er den rette.Britta f 13 oktober 1811 Permanent sidelenke: Lenke nederst til høyreBritta f 25 februar 1813 Permanent sidelenke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kirsti Rye

Foreldrene til Maren var ikke gift med hverandre da Maren ble døpt. Jeg har ikke sjekket om de giftet seg senere, enten med hverandre eller hver for seg, men skal begynne i den enden nå.Maren ble konfirmert 23 juli 1850 i Årdal kirke, og bostedet da er oppgitt til Legreid.Jeg finner ikke noen opplagte kandidater til Britta Larsdatter i konfirmantlistene heller, er det noen som kjenner til henne?Maren meldte flytting til Bergen 26 mai 1856.mvh Kirsti

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jon Sværen

På s. 825 i Bygdeboka for Årdal band 3 frå 1985: Ekkja Brita Larsdtr Prestgarden, Lægreid f. 1799 fekk eit barn: Maren f. 1836 til Bergen i 1856. Far: Endre Olson Asperheim (på side 847) f. 1808 d. 1899.Det er mogelig at det er denne Brita du er på leit etter. Om Brita flytte til Bergen eller Amerika .... tja ??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kirsti Rye

Hjertelig takk til deg Jon, det er helt sikkert den rette Brita dette du har funnet.Da har jeg fått fastslått hvem begge Marens foreldre var, det var moro.Takker så mye for hjelpenmvh Kirsti

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Gjest Kirsti Rye

Maren dro til Bø i Vesterålen i juni 1856 Permanent sidelenke: Lenke nr 3 i 1857 her.Hun giftet seg der, og dersom vielsen er av interesse, så har jeg den i notatene mine.mvh Kirsti

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.