Gå til innhold
Arkivverket

[#54884] John Johnsen Tørrem. Nes i Bjugn


Gjest Jostein Riseth
 Del

Recommended Posts

Gjest Jostein Riseth

John Johnsen Lund ble født 19.06.1854 i Horg . Han giftet seg 11.juli 1875 med Karoline Halvorsdatter fra Overhalla. De slo seg ned på husmannsplassen Furulund under gnr 7 bnr 5 i Nes i Fosen. Vet noen når John og Karoline døde ? John Johnsen Tørrem hadde en sønn , Edvard Kornelius , født 13.juli 1876 med Elen Karoline Klausdatter Bøle. Edvard vaks opp i Flatanger og ble konfirmert der 10.september 1976. Jeg finner igjen mora i folketellingen for 1900. Hun er enke og kokkepike hos gbr. Matias Beyer Mikalsen på gården Fjelde i Flatanger. Er det noen som vet hvor Edvard Kornelius ble av ? Hvem var Elen Karoline Klausdatter gift med ?Jostein

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jostein Riseth

Hei !Takk Anne for info. om Edvard og mora Elen . Nå får jeg prøve å spore Edvard i folketellingen for 1900. Får håpe noen vet noe om John Johnsen og kona Karoline også.Jostein

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jostein Riseth

Hei !Jeg fant Edevart Johnsen f.1876 i Flatangen ( Flatanger) i folketellingen 1900 for Trondheim. Han var skomaker og ugift. Bodde sammen med andre håndverkere i St.Olavs gt.2 . Så nå er han sporet dit. Neste spørsmål er om han ble gift og om han bosatte seg i byen .Jeg har ikke funnet ut noe mer om John Johnsen og kona Karoline i Nes i Bjugn.Jostein

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jostein Riseth

Hei !Jo , det er nok rett person jeg har. Fødselsdatoen i forb. med vielsen er ikke riktig.Jeg har den riktige fra kirkeboka for Horg. Jeg har også de fleste opplysninger om de ekte barna til John og Karoline, men det var denne Edvard jeg lette etter. Og så var det John og Karolines videre skjebne etter 1900 --.Jostein

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.