Gå til innhold
Arkivverket

[#54895] Anfri, Andfrie, Andfrid Andersdatter,(død HusbyTommaNordland1763)Hennes aner?


Gjest Einar E. Kristiansen
 Del

Recommended Posts

Gjest Einar E. Kristiansen

Anfri gm Svend Joensøn fra Svartkjønli Hemnes f.1727. Har noen peiling på hennes opphav.I kirkebok 1750 fra Hemnes blir hun trolovet.Dom. 8 post Trenit. blev her paa Hemnes Trolovet Svend Joensøn og Andfrid andersd. fra Sund Caut. Anders Joensøn Sund [bm], Jens Pedersøn ibid IPSEg vedlegger også med et utdrag fra Nesna kirkebok 1750. Deres barn Anders blir født:en og tyvende søndag etter trin. Litt vansklig å lese faddrene men nr 2 etter ordet Husby er kansje Lars Monsen,3 muligvis Jonas?Thomasen?4 Johanna Andersdatter?Husby og sist Gunbor Thomasdatter. Har Anfri noen av sine egne slektninger med bland disse? Mvh Einar

bilete3942.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Grethe Flood

Jeg har en Andfrie Andersdatter, døpt 1. pinsedag (?) (se forrige side i kirkeboka) i 1716, datter av Anders Larson Sund Lenke, men hun er kanskje litt gammel i forhold til sin ektemake? Hvor gammel var Anfri da hun døde i 1763?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Einar E. Kristiansen

Takk Grethe.Du fant dette i kirkebok for Hemnes.Mitt vedlegg var fra Nesna`s bok.I sistnevnte Kb.finner eg også hvor gammel hun oppgis være ved begravelse 1763.Her står skrevet 37 men det bør nok være 47 år om det ska overenstemme med 1716 som fødelseår.Så..eg tror det er godt mulig at Anders Larssøn fra Ekreneset i/ved Sund,Hemnes er hennes far.Han ska ha vært bruker her 1705-34.Mulig at en Kirsti var hans kone og at sikkre søsken til Andfrie var Anders f.1719 og Abelone f.1726. Andfrie var alltså ca 10 år eldre enn Svend og de klarte å få 6 barn i perioden 1750-60. Tre år etter døde hun. Takknemlig for mer tips om Andfrie og hennes foreldre om noen sitter på slik informasjon. Mvh E.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.