Gå til innhold
Arkivverket

[#54896] Har fått julegave, allerede, - tenk å få et ønske oppfylt!


Gjest Marianne Sulesund
 Del

Recommended Posts

Gjest Marianne Sulesund

Tidligere i høst ble vi spurt om ønsker ang. julekalenderen. Og jeg var så freidig at jeg la inn ønske. OG JEG FIKK ØNSKET OPPFYLT! Adresseboka for Møre og Romsdal (1916)!Tusen takk for julegaven, ikke alltid bestemødre får oppfylt noe som står høyt på ønskelista. ;)Og samtidig, er veldig stolt for at vi her i landet faktisk får tilgang til alt dette originale materiale som de skannede kirkebøker, gratis! Hvor mange land har dette tilbudet? Takk og takk, hilsen Marianne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mads Langnes

For de av dykk som er interesserte i adressebøker frå Møre og Romsdal og vart hoppande glade for 1916-boka som nyst vart lagt ut i Digitalarkives julekalender, vil eg også tipse om bøkene frå 1900, 1907, 1909 og 1911. Desse finn de digitaliserte på heimesidene til Romsdal Sogelag: http://www.romsdal-sogelag.no/main.php?hm=42

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marianne Sulesund

Hei, ja disse fra Romsdal Sogelag har jeg. Kjøpte CD'n fra dere. :)Apropos adresseboken fra 1916 her på julekalenderen, er ikke dette skatteliste/ligningsprotokollen 1916? Der er ingen adresse, kun yrke og formue/intekt så langt jeg har sett. Kunne være greit å være sikker mht. kilden jeg registrerer.mvh Marianne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.