Gå til innhold
Arkivverket

[#54904] Gården Otterøe/Oterø i 'Sannidal/Sannikedal og Skåtøy' utenfor Kragerø


Gjest Johan F. Aasen
 Del

Recommended Posts

Gjest Johan F. Aasen

Hei,min 3xtippoldefar het Søren Mathisen, f. 11.2 1778 i Sannikedal. Hans far het Mathias Sørensen (Aarøe) f. 1744 og bodde på gården Otterøe/Oterø i Sannikedal/Sannidal utenfor Kragerø.Har lånt bygdeboken bind I for Sannidal, men der var ingen opplysninger om Otterøe. Har bestilt bind II og III og krysser fingrer.Kan noen hjelpe meg med opplysninger om gården Otterøe generelt og om Mathias og Søren spesielt.E-mail: johan@jfaasen.comMvh Johan F. Aasen, Ålesund

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest May-Britt Engebrigtsen

Heivet ikke om dette hjelper men der er en øy utenfor Larvik som heter Oterø, kanskje det var der Mathias Sørens kom fra ?Maybritt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kerstin Thorsen

Hei. Om jeg ikke tar helt feil er dette min familie. Navner og adresse stemmer.Jeg har dessverre ikke tid til å se på dette i kveld, men tar kontakt med deg pr. epost en av dagen. Dette var interessant. Jeg har lenge lett etter Sørens etterkommere. Jeg stammer fra hans søster Marie. Du får mer en av de første dagene.Hilsen Kerstin Thorsen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.