Gå til innhold
Arkivverket

[#54907] Bok, Norske Gardsbruk, bind 1. fra 1984, Østfold fylke Vest


Gjest Arild Oliver Bråthen
 Del

Recommended Posts

Gjest Arild Oliver Bråthen

Jeg har alle andre bind, men ønsker og kjøpe dette bind. Er det noen som kan tenke seg og selge meg denne, eller videreformidle til meg hvor den kan kjøpes ? Mvh. Arild

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arild Oliver Bråthen

Takk Arnfinn for forslaget. Dette har jeg gjort nå. Er det noen som hvet hva bind 1, Østfold fylke Vest av Norske Gardsbruk inneholder. Hvis noen av dere har bind 1 og kan fortelle meg om hva den inneholder er jeg takknemlig for dette. Er Aremark med etc.? Mvh. Arild

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marius Hellerud

Hei!Norske Gardsbruk har kommet i mange utgaver, og også av den siste 'grønne utgaven' fra 1980-tallet finnes det to varianter. Tror det var noe med at bildekvaliteten ble for dårlig ved første trykking. I forkant av trykking nr. 2 ble kommuneinnholdet i de ulike bøkene noe omrokkert, og også formatet endret.Såvidt jeg har forstått kom man aldri helt i havn med denne andre omgangen med trykking. Det bindet Arild etterlyser inneholder kommunene Hobøl, Skiptvet og Spydeberg. Disse kom aldri så langt som til en andre runde på trykkeriet. I tillegg skal restopplaget ha forsvunnet. Det ble i hvert fall ikke med på lasset da Østfold Bondelag kjøpte opp restopplaget av resterende bind fra begge trykkinger.(Om jeg skal drive ørlite grann reklame, kan man i siste nummer av 'Runar. Slektshistorisk Tidsskrift for Østfold', hvor undertegnede er redaktør, lese mer om dette og får vite hvor man kan få kjøpt bøkene).Med vennlig hilsen Marius Hellerud

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arild Oliver Bråthen

Hei Marius og takk for svar. I mitt søk etter bøkene har jeg vært i kontakt med en Svein Knut Granum, 3536 Noresund, tlf. 32149211 Han hadde et lager et sted og skulle sjekke dette for meg, men hørte ingen ting mer fra ham. Jeg har vært på Slitu hos Østfold Bondelag og kjøpt de bind de hadde der. Jeg forhørte meg på bytteboden på radioen, og fikk telefon fra en Rolf Tønsberg, Vestby gård i Degernes, tlf. 69224480 som har en del bind etter redaktør L. K. Storhaug som en tid bodde hos ham. Rolf skulle undersøke om han har dette bind jeg ikke har, altså bind 1. som da inneholder Hobøl, Skiptvet og Spydeberg. Jeg skulle ringe ham tilbake til helga. Mvh. Arild

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...
Gjest Arild Oliver Bråthen

Jeg har forhørt meg på biblioteket, og de har den der. Jeg skal låne den, men ønsker så veldig å eie den selv. Er det noen som vil selge den til meg ? mvh. Arild

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arild Oliver Bråthen

Hei ! Jeg har sett der og prøvd meg på veldig mange steder, men nei ingen bind 1 fra 1984 å se. Håper noen har den og vil selge meg den. mvh. Arild

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.