Gå til innhold
Arkivverket
Gjest Tor Olav Haugland

[#54912] Til Boston 1907

Recommended Posts

Gjest Tor Olav Haugland

Mine oldeforeldre Peder og Marie Larsen emigrerte til USA i 1907. Siste etappe gikk fra Liverpool til Boston.Kan noen hjelpe med opplysninger om datoer og skipsnavn ?De forlot Kristiania (med kurs for Hull) med billetter fra skipsagent Elster, og det taler vel for at de krysset Atlanterhavet med et White Star-skip.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Jon Torp

I såfall ankom de Boston 17. okt. 1907 med S.S Republic fra Liverpool med avreise derifra 9. okt 1907.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Arne Solås

De ankom Boston 9. okt. med 'Republic' bygget i 1903, tilhørende White Star Line.Mvh. Arne.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Arne Solås

Opps... du har helt rett Jon at de ankom den 17, - blingset nok litt mellom avreise og ankomst her.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Arne Solås

Hans svigerfars navn står i manifestet - det er ikke så godt å lese, Chris Fjestad e.l.? Kanskje du klarer det du Jon. Ellers må jeg si at du og Hanne Line m.fl. gjør en kjempejobb her på forumet.Mvh. Arne.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Tor Olav Haugland

Ja her har jeg fått mye og rask hjelp. Lenken i innlegg 2 viser til rette vedkommende, og jeg takker hjerteligst for de opplysningene jeg har fått i de videre innleggene.Min oldemor Marie var datter av Christian Grinstad her fra Toten, så det må være han som er den svigerfaren det er vist til i innlegg 6.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive