Gå til innhold
Arkivverket

[#54912] Til Boston 1907


Gjest Tor Olav Haugland
 Del

Recommended Posts

Gjest Tor Olav Haugland

Mine oldeforeldre Peder og Marie Larsen emigrerte til USA i 1907. Siste etappe gikk fra Liverpool til Boston.Kan noen hjelpe med opplysninger om datoer og skipsnavn ?De forlot Kristiania (med kurs for Hull) med billetter fra skipsagent Elster, og det taler vel for at de krysset Atlanterhavet med et White Star-skip.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arne Solås

Hans svigerfars navn står i manifestet - det er ikke så godt å lese, Chris Fjestad e.l.? Kanskje du klarer det du Jon. Ellers må jeg si at du og Hanne Line m.fl. gjør en kjempejobb her på forumet.Mvh. Arne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tor Olav Haugland

Ja her har jeg fått mye og rask hjelp. Lenken i innlegg 2 viser til rette vedkommende, og jeg takker hjerteligst for de opplysningene jeg har fått i de videre innleggene.Min oldemor Marie var datter av Christian Grinstad her fra Toten, så det må være han som er den svigerfaren det er vist til i innlegg 6.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.