Gå til innhold
Arkivverket

[#54921] Hus nr 130 på Røros ( Rørosbok bind 4) side 195 ( Nordfjord slekt ? ))


Gjest Rolf  Magne Kirkbakk
 Del

Recommended Posts

Gjest Rolf  Magne Kirkbakk

Hus nr 130 på Røros i Rørosboka 4 side 195. Trenger hjelp er i å forstå hva som er sammenheng her.Jeg ser at det er en som heter Anders Nordfjord født 1729 død i 1776 gift med Ane Margrete Kock født 1735 død 1814 er det som kommer etterpå disses barn ? Eller er det barna til noen andre ? Hvis dette er tilfelle så er det noe som ikke stemmer her?Barn som er nemt her 1. Anne f 1759, 2.Bernt 1761,3.Hans 1766,4.Ole 1669,5.Jokum 1771,6.Marit 1774. Mvh RMK

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Astrid Ryen

Det er vel dem som blir gift her:LenkeDet er deres barn etter sammenhengen å dømme. Jeg ser at faren står som Anders Olsen Nordfjord da Hans ble døpt i 1766, også ved de videre barn. 1669 er naturligvis treykkfeil!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rolf  Magne Kirkbakk

Kan noen fortelle meg hvilken av de mange Hans er Kock og ektefelle som er foreldre til Ane Margrete Kock 1735-1814. det bør vel være en av de som er født rundt 1700 tallet vil jeg tro ? Kan det være en Hans Hansen Kock født 1648- 1735 ( jeg tror neppe det er ham )? Mvh RMK

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rolf  Magne Kirkbakk

Står det noe om hvem som er Anders Nordfjord f 1729-1776 foreldre noe sted i Rørosbok 4 eller må jeg låne Aa. Irgens hefte på Gunnerus om Nordfjordslekta på Røros ? På siden her står det jo ikke noe indikasjon på hvem som er far til denne Anders. Mvh RMK

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.