Gå til innhold
Arkivverket

[#54930] Elisa Thue fra Vanylven og rallaren Christian Guddal.


Gjest knut fasting
 Del

Recommended Posts

Gjest Kjellaug Robberstad Petit

Hun står jo som Pernille Olsdtr fra Gredung i Stryen, men finner ingen ved det navnet der i 1865: derimot er det en Pernelle Knudsdtr der: Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rune Bergesen

Jeg finner en Pernille Olsdatter født i Stryn 10/10-1840 og døbt 10/10-1840. Far er Ole Olsen Jelle og mor er Pernille Lassesdatter Gredong, han var tjenestedreng og barnet var uægte født.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjellaug Robberstad Petit

Her er vel Pernelle Lassedtr Gredong/Gredung f. i Oppstryn 11/3 - 1822 (nederst på högre side) LenkeForeldre Lasse Lassesen Gredong og Pernele Amundsdtr Gredong

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjellaug Robberstad Petit

Her er en Lasse lassesen på Gredung i 1801, han er gift med en Christie Amundsdtr.Hun kan ha dödd og han kan ha blitt oppattgift med hennes sôster: Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjellaug Robberstad Petit

Her gifter en Lasse Lassesen (han er ungkar, så det er vel ikke han samme)seg i 1813, men hun heter Pernilla Knudsdtr her: LenkeKan det være at jeg leste dåpen feil over.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjellaug Robberstad Petit

Det er mulig at de som har skrevet det av har lest feil, her i kirkeboka, kopulert 28 februar 1813: [url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=11506&idx_id=11506&uid=ny&idx_side=-305>LenkeDet står ungkar på han og enke på henne, hun kommer og fra Glomnæs. Hun er nok en Knudsdtr.Men hennes förste ektemann var Amund Clausen Glomsnæs og presten kan ha tatt feil da han förte inn dåpen:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjellaug Robberstad Petit

Da kommer jeg til at Christi Amundsdtr og Pernelle Knudsdtr var svigerinner först for Christi hadde en bror some het Amund Clausen på Glomnæs og han var nok förste mann til den Pernille som gifta seg opp igjen til Gredong.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjellaug Robberstad Petit

Ja, men du vet når man er lærer må man venne seg til å tolke de forunderligste skrifter. Jeg er absolutt ikke noen ekspert her, men med öving kommer man seg jo litt etter litt!! jeg tror ihvertfall at vi har funnet riktig pernelle og da kom hun fra Grov. men jeg finner ingen ved det navnet döpt der - fyrebels... FS stiller opp med en, f. 1784: Lenke Far Knud Grov og mor Pernille

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.