Gå til innhold
Arkivverket

[#54931] Sundby-Johansen, Oslo?


Gjest Anneli Rebecka Larsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Anneli Rebecka Larsen

Jeg har Dagny Josefine Johansen, f.3.apr.1888 i Oslo, gift med Hans Sundby. Jeg søker etter Hans Sundbys fødselsdato, sted, deres vielsesdato, Hans sine søsken og aner. Mvh. Anneli Rebecka Larsen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Grethe Flood

Da dukker denne karen opp i folketellingen 1900 for Aker. Hans Sundby, født 1888, sønn av Nils Sundby, bosatt på Korsvoll [url="http://digitalarkivet.uib.no/cgi-win/webcens.exe?slag=visbase&sidenr=51&filnamn=f00218&gardpostnr=2238&personpostnr=21092&merk=21092#ovre>LenkePå gravstedet på Grefsen sto det at Hans Sundby var født 12.4.1888. Her er dåpsinnførselen hans i kirkeboka for Vestre Aker, og han er sønn av Nils Hansen Sundby og Petrine Andreasdatter (nr. 53)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Grethe Flood

I folketellingen 1900 opplyses det at Hans har en yngre bror, Aksel, født 1891. I Enebakk finner jeg en Jon Aksel Sundby, født 10.12.1891, død 30.9.1983. Det må være kona, Kaspara, som er gravlagt sammen med ham Lenke Moren til Hans og Aksel kom jo fra Enebakk, så kanskje det er en sammenheng her…? Jeg skal sjekke med kirkeboka for Vestre Aker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anneli Rebecka Larsen

Vet at noen av søsknene til Dagny Josefine ble barnedøpt i Sagene kirke. Søsteren Esther Agathe giftet seg i Sagene kirke, så det er ikke utenkelig at Sagene kirke var den kirken Dagny Josefine sognet til og giftet seg i. Takk for svært nyttig info!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.