Gå til innhold
Arkivverket

[#54938] Tyding Krk.bok Ramnes i Vestfold 1813-1818


Gjest Bernt Jenssen
 Del

Recommended Posts

Gjest Kristian Hunskaar

Siste del er 'eye', altså en gårds eie(ndel), dvs en husmannsplass under den aktuelle gården.Første del er mer vrien, men inneholder tydelig 'im', og den eneste gården i Ramnes som inneholder 'im', er Himberg. Med litt velvilje kan vi nok lese 'Himbergeye', altså en husmannsplass under Himberg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kristian Hunskaar

Der kom Benn Johan meg i forkjøpet, men jeg har et oppfølgingsspørsmål:Dette må være den Kristoffer Rasmussen som 28. juli 1844 ble gift i Hedrum med Helge Jacobsdatter, født 5. september 1817 på Bukten under Støvland, og som bl.a. var far til Rasmus Kristoffersen, f. 24. mai 1849 på Kongelf i Lardal, d. 1. desember 1900 på Melsom i Stokke (gift 7. oktober 1875 i Stokke med Otilie Kristoffersdatter, f. 20. september 1855 på Kjelleren under Vadum i Stokke)?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bernt Jenssen

Innlegg 4, Kristian.Ja, det er helt riktig hva du skriner om Christopher g.m.Helga O.S.V. Virker som du kjenner litt likt til denne familien. Har du mere bakover?Holder på med en ane-oppsetting for en bekjent av meg i Sandefjord.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kristian Hunskaar

Ikke bakover dessverre. Jeg kom selv borti disse personene i sommer da jeg satte opp slektstavle til min kusines bryllup (personene forekom på brudgommens halvdel av slektstavla). Rasmus Kristoffersen og Marte Jørgensdatter fikk akkurat plass i ytterste ring, så jeg hadde ikke behov for å lete etter deres forfedre akkurat da.Mi kusine og hennes mann er også fra Sandefjord, så hvis din bekjent er relativt nært beslektet med brudgommen, er det mulig at vi kan utveksle en del informasjon. For å unngå å legge ut navn på nålevende personer osv, kan du ta kontakt med meg på khuns alfakrøll online punktum no.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.