Gå til innhold
Arkivverket

[#54958] Niels Christophersen Haltbrekken


Gjest ann- mary engum
 Del

Recommended Posts

Gjest ann- mary engum

Baroline Christine Nielsdatter Brækkan ble født 23 feb 1838 i Levanger Landsogn av foreldre Niels Christophersen Brækkan (fra Melhus?) og Martha Olsdatter.Fant vielsen mellom Nils og Martha i Skogn: Nord-Trøndelag fylke, Skogn, Forlovererklæringer nr. 717A10 (1828-1850), Trolovede 1834, side 94-95. Forlovererklæringer.De giftet seg 20 mai 1834.Har funnet Martha Olsdatter og deres datter Baroline Christine ved 1865 tellingen for Levanger.De bodde på Aukholmvold.Nils greier jeg ikke å finne i noen kirkebok etter at han giftet seg med Martha Olsdatter.Kan noen sette meg på sporet,om hans forfedre og hvor han døde?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

Det står jo veldig mye i forlovererklæringen da. Bare man forsto alt så hadde det vært enkelt. LenkeUtdrag av hva jeg tror jeg forsto:Folovet 26/4 1834. Niels Christophersen tilflyttet hit i 1832 fra Melhus. Født i Melhus, 31 år, far Christpher Effensen Br.kk.n. Enke Martha Olsdt. Hagnæs, mannen død,Michael? Hagnæs, april 1833. Skifte 12/12 1833. Født i Trysil prestgjeld,38 år, far .... Ole Erichsen Berg. Viet i Levanger 20/5 1834.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ann- mary engum

Takk til Berit Knudsen og Anne J. Engmo! Fant dette i kirkebok for Melhus: FØDT: Døpt 1 nyttårsdag 1803 av prosten Krogh,født Nils Christophersen Haltbrecken den 29 september. Kildeinformasjon: Sør-Trøndelag fylke, Flå i Melhus, Klokkerbok nr. 693C01 (1799-1816), Kronologisk liste 1803, side 10-11. KONFIRMERT:Nr 5,konfirmerte gutter:Nils Christophersen Haltbrecken,født 29 september 1802,alder 15 aar.Konfirmert 24 søndag efter Trinit.Foreldre:Christopher Estensen Haltbrecken og kone Guru Olsd. Kilde: LenkeMen fremdeles er det umulig å finne ut NÅR og HVOR Nils døde,datteren Baroline Christine ble født 23 feb.1838 i Levanger,så jeg hadde forventet å finne Nils i kirkebøkene for Levanger eller Alstadhaug(Skogn)hvis han bodde i dette området til sin død.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.