Gå til innhold
Arkivverket

[#54966] Hjelp; Oppslag Våle (Re) Vestfold 'bygdebok'


Gjest Arnfrid Mæland
 Del

Recommended Posts

Gjest Arnfrid Mæland

Min grandonkel Berge (Birge) Førsund bodde i Våle kommune. Han var født 1880 i Kyrkjebø (Høyanger) i S&F. Han var gm Johanna Lund f 1887 fra Løten.Er de nevnt i noen bygdebok? Jeg vil gjerne vite vielsesår og sted, samt fødselsår og navn på deres barn, samt ektefeller, hvis mulig, og bosted:Mvh Arnfrid M

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Toril Skovly

Bjarne (nr. 20).Lenke Dette ble litt hultertilbulter. Vi får da:Olav f. 28.03.1913 i Halden (anmerkn. ytterst til høyre), Bjarne f. 19.10.1914 i Våle, Sverre f. 05.09.1916 i Våle, Astrid f. 08.09.1918 i Våle,Mvh Toril

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arnfrid Mæland

Takk for hjelpen Toril. Jeg hadde tenkt å bla gjennom KB selv, men var litt usikker på hvilke sogn det var.Da mangler jeg bare vielsen i 1911 og dåpen til den som jeg mener er eldst av barna, i hvertfall av jentene, Else.Spørsmålet er om vielse og Elses dåp var et annet sted. Ser at Olav er f i Halden i 1913.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Are S. Gustavsen

Våle bygdebok, bd 1, annen del s. 942: «Berge Olsen Førsund, 1912 52. Han flyttet hit fra Boberg i Berg ved Halden. F. 1880 i Kyrkjebø i Sogn1), ektet 1911 Johanne Kristiansen Lund, f. 1887 i Elverum. Fem barn: 1. Else, f. 1912 på Boberg, bestyrer kafé Globus i Drammen; ektet 1945 redaksjonssekretær i Drammen Andreas Nøkleby fra Løvås i Hof. 2. Olav, f. 1913, se nedenfor. 3. Bjarne, f. 1914, gårdbruker på Bjune i Ramnes; ektet 1944 Målfrid Brattestå, Fossan i Fon. 4. Sverre, f. 1916, statsautorisert revisor i Oslo; g. m. Ragnhild Hval, Oslo. 5. Astrid, f. 1918, lærerinne i Bærum. (…)».Jeg anbefaler en tur til Bergen offentlige, som har bygdeboken. Dette da det finnes mer stoff her.Are

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.