Gå til innhold
Arkivverket
Gjest Arnfrid Mæland

[#54966] Hjelp; Oppslag Våle (Re) Vestfold 'bygdebok'

Recommended Posts

Gjest Arnfrid Mæland

Min grandonkel Berge (Birge) Førsund bodde i Våle kommune. Han var født 1880 i Kyrkjebø (Høyanger) i S&F. Han var gm Johanna Lund f 1887 fra Løten.Er de nevnt i noen bygdebok? Jeg vil gjerne vite vielsesår og sted, samt fødselsår og navn på deres barn, samt ektefeller, hvis mulig, og bosted:Mvh Arnfrid M

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Toril Skovly

Her er en datter Astrid (nr. 20).Lenke Under foreldrenes fødselsår står det 1911. Kan det være vielsesåret, tro? (Jfr. de andre parene.)Mvh Toril Skovly

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Toril Skovly

Her er sønnen Olav (nr. 7). Tror nok 1911 er vielsesåret.Lenke Mvh Toril Skovly

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Toril Skovly

Bjarne (nr. 20).Lenke Dette ble litt hultertilbulter. Vi får da:Olav f. 28.03.1913 i Halden (anmerkn. ytterst til høyre), Bjarne f. 19.10.1914 i Våle, Sverre f. 05.09.1916 i Våle, Astrid f. 08.09.1918 i Våle,Mvh Toril

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Arnfrid Mæland

Takk for hjelpen Toril. Jeg hadde tenkt å bla gjennom KB selv, men var litt usikker på hvilke sogn det var.Da mangler jeg bare vielsen i 1911 og dåpen til den som jeg mener er eldst av barna, i hvertfall av jentene, Else.Spørsmålet er om vielse og Elses dåp var et annet sted. Ser at Olav er f i Halden i 1913.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Are S. Gustavsen

Våle bygdebok, bd 1, annen del s. 942: «Berge Olsen Førsund, 1912 52. Han flyttet hit fra Boberg i Berg ved Halden. F. 1880 i Kyrkjebø i Sogn1), ektet 1911 Johanne Kristiansen Lund, f. 1887 i Elverum. Fem barn: 1. Else, f. 1912 på Boberg, bestyrer kafé Globus i Drammen; ektet 1945 redaksjonssekretær i Drammen Andreas Nøkleby fra Løvås i Hof. 2. Olav, f. 1913, se nedenfor. 3. Bjarne, f. 1914, gårdbruker på Bjune i Ramnes; ektet 1944 Målfrid Brattestå, Fossan i Fon. 4. Sverre, f. 1916, statsautorisert revisor i Oslo; g. m. Ragnhild Hval, Oslo. 5. Astrid, f. 1918, lærerinne i Bærum. (…)».Jeg anbefaler en tur til Bergen offentlige, som har bygdeboken. Dette da det finnes mer stoff her.Are

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive