Gå til innhold
Arkivverket

[#54973] Portrettfotografi av en ung mann


Gjest Anette Skogseth Clausen
 Del

Recommended Posts

Gjest Marie Skålnes

Kan det vera Jakob Bull-Tornøe (1854-1954), som overtok Milja gard i 1886? Er biletet av yngre dato kan det vera ein av sønene. Eg ser at Helene Schumann var fadder på Arnold Wuppermann f. 1887 og Max f. 1888. Den eldste guten Max, f. 1886, må ha vore døypt før dei kom til Milja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Yngve Nedrebø

Fotografiet er er fra fotografen C. L. Jacobsen, Stavanger. Carl Lauritz Jacobsen (1836-1879) var fotograf i Stavanger 1864-1879, men reiste også rundt, og fotograferte bl.a. i Bergen, Haugesund og Egersund. Enken fortsatte virksomheten etter mannens død i 1879.Dette fotografiet er følgelig rimeligvis fra perioden 1864-1879.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arnfrid Mæland

Ved første øyekast syntes jeg det lignet Lars Hertervik, men han var føst 1830, så det går ikke.Jeg har et foto av Jacob Bull-Tornøe, der han trolig er rundt 50 år, - ansiktsform, nese og munn ligner. Så jeg stemmer også på han.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.