Gå til innhold
Arkivverket
Gjest Hermod Moursund

[#54984] Stadsbygd/ST: Foreldre til Lars Nilsen (f. 1736/37)

Recommended Posts

Gjest Hermod Moursund

I FT 1801 finner jeg på gården Sterten i Stadsbygd Lars Nilsen (f. ca. 1736) i sitt 3. ekteskap med Karen Jensdtr. (f. ca. 1751). På en nettside er Vemundstad også knyttet til Lars Nilsen.Vet noen om deres foreldre?Hermod Moursund

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Kjellaug Robberstad Petit

Forlovelsen deres i mars 1777, nett under 31° Enkemand og soldat Lars Nielsen Sterten og pige Karen Jensdtr Watten.Kopulert 29/6 - 1777: Lenke

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Finner ingen Jens eller Jensen/Jensdtr på Vattengaard (for det er vel det?)Mens derimot finner jeg en Karen jensdtr döpt i august 1751 med foreldre Jens og Ingeborg Kisnob (?) Högre siden, andre handling. Lenke

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Finner en gård Kibnæb i Satsbygd, men ingen Jensen der heller.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Aud Kalland Sterten

Hei,Lars Nilsen Sterten er født på Nedre Tøndel. I 1771 har Lars Nilsen Tøndel fått utstedt auksjonsskjøte på det halve av gården Sterten for 188 riksdaler. Han er født 1739 Stadsbygd, foreldre er Nils Olsen Nedre Tøndel f 1701 og Kjerstin Larsdatter Nedre Tøndel f 1703.Karen Jensdatter Kibneb er datter av Jens Pedersen Kibneb ca 1719-1750 og Ingeborg Mikkelsdatter Årem f 1723.Du kan finne mere om Lars og Karen på Hemneslekt.net, eller i Lensvikboka. Mvh Aud.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Hermod Moursund

Takk til Kjellaug og Aud for god hjelp.Aller først må jeg spørre om Lars Nilsen Sterten og Karen Jensdtr. Watten hadde ei datter Gjertrud, f. 1781 i Stadsbygd (gift med Ole Olsen Skavhaug (f. ca. 1773) fra Verdal)? Jeg trodde nemlig at denne Lars Nilsen hadde navnet Vemundstad og var født ca. 1736/37.Så kan jeg også spørre om gården Tøndel ligger i Lensvik?Hermod

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Hermod Moursund

Beklager, Aud.Alt står på Hemneslekt.net. Tusen takk igjen.Hermod

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.