Gå til innhold
Arkivverket

[#54990] Andreas Johannesen flyttet fra Gulen i 1896 til Bergen. Hvor ble han av?


Gjest Birger Forsmo
 Del

Recommended Posts

Gjest Birger Forsmo

Andreas Johannesen skal ha flyttet fra Gulen og til Bergen i 1896, men jeg er ikke kar om å finne han. Andreas var f. 7.11.1869 i Brandsdal, Gulen. Jeg har leitet etter han men kan ikke klare å finne han. Hvor ble han av? Jeg finner han heller ikke i utflyttingslistene.Takker hjertelig for all mulig hjelp!Mvh.Birger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Birger Forsmo

Jeg takker for det! Men du skriver: 'Litt greit å vite kven det er': Men det står da tydelig hvem han er!Når jeg ikke finner han utflyttet så er det i kireboken for Gulen!Mvh.Birger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Oddvar Søreide

Kommentar i mitt innlegg 2 var ikkje mynta på din info Birger, men for at andre lettare kunne finne denne personen. Det er alltid lettere å finne ein person om ein har ett utgangspunkt i ein database.mvh Oddvar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Carsten Schanche

Olaf Brandsdal, sjåfør, Bergen. Født 26-12-1911 i Bergen, sønn av Andreas Brandsdal, f. 1869 i Sogn, og Anna f. Lutro, f. 1873 i Hardanger. Gift 1937 i Bergen med Signe Marie Teige. 2 barn. Var under krigen med i Stein-organisasjonen, ble arrestert oktober 1941 og sendt til Tyskland. Døde 29-12-1944 i Kaisheim i Bayern. Gravlagt i Bergen. (Våre Falne).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Birger Forsmo

Hjertelig, hjertelig takk skal dere ha! Dere er utrolig flinke til å finne frem!Olafs sin skjebne hadde jeg nedskrevet etter svigerfars beretning som er søskenbarn av Olaf.Med vennlig hilsenBirger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Birger Forsmo

Jeg undres på om Andreas Joakim Johannesen kunne være gift 2 ganger? Jeg finner nemlig at Leif Johan f. 20.7.1900; døpt 2.9.1900 i Nykirken som sønn av Andreas Joakim Johannesen og Anna Nilsen.Er det noen feil kanskje?Birger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.