Gå til innhold
Arkivverket

[#54990] Andreas Johannesen flyttet fra Gulen i 1896 til Bergen. Hvor ble han av?


Gjest Birger Forsmo
 Del

Recommended Posts

Gjest Oddvar Søreide

Her trur eg Birger at du blander sammen to ulike ekteskap. Vielsen som Arnfrid viser til i innlegg 23 er foreldre til Leif Johan i innlegg 20, men de er ikkje identisk med de som du tidligere har sett etter. Det var Andreas Johannesen Brandsdal gift med Anne Andersdatter Lutro.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Birger Forsmo

Arnfrid. Det står ingen plass hos meg at han hette Joakim. Det står heller ikke at han hette Olai. I kirkeboken står det kun anders. Så¨jeg beklager at jeg hektet meg opp i Joakim-navnet. Men ellers så er alt bra!Mvh.Birger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Oddvar Søreide

Siden du skriver hans barn, er eg litt usikker på om du er på jakt etter begge familiene, men legger de ut i 1900-tellinga.Her er da familien til Andreas Joakim Johannesen i 1900 [url="http://digitalarkivet.uib.no/cgi-win/webcens.exe?slag=visbase&sidenr=10&filnamn=f01301&gardpostnr=2069&personpostnr=9988&merk=9988#ovre>LenkeHer er da Andreas Johannesen og kone i 1900

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arnfrid Mæland

Birger (29);Berger og Leif Johan er sønner av Andreas Joakim og Anna Johannessen, mens Johanne og Olaf er mulige barn av Andreas og Anna Brandsdal.Er begge familiene interessante i det videre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne J. Engmo

Til Oddvar: Passer ikke disse kandidatene bedre på 1900-tellinga,selv om det står at Anna er ugift(kan være en feil).Både fødselsår og fødested stemmer jo. :Faren til Andreas het jo Olsen til etternavn,så det kan jo være han har brukt det ? [url="http://digitalarkivet.uib.no/cgi-win/webcens.exe?slag=visbase&sidenr=3&filnamn=f01301&gardpostnr=12698&personpostnr=58807&merk=58807#ovre>Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne J. Engmo

Kan jo forklare hvorfor jeg tror det er den riktige Anna: Fant en eneste Anna Andersdatter f.ca.1873 i Ullensvang(har opplysningene fra vielsen til Andreas og Anna) Her er dåpen:[url="http://digitalarkivet.uib.no/cgi-win/webcens.exe?slag=visbase&sidenr=1&filnamn=f01230&gardpostnr=797&personpostnr=4570&merk=4570#ovre>Lenke Hennes mor Johanna døde i 1888 :(helt nederst) Lenke Og i 1895 gifter hennes far seg med den Guro som er med på folketellinga:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Birger Forsmo

Anne (37). Jo, dette er den riktige Anna, det kan det ikke være tvil om.Hjertelig takk for engasjemang! Jeg har forøvrig i kveld hatt kontakt med slekten fra Sotra. Olav Johannesen Brandsdal sin hustru: To spørsmål: Hvor kom Signe Marie Teige fra fra og hvor giftet de seg i 1937? De skal ha blitt gift i Bergen, men i hvilken kirke?Mvh.Birger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Oddvar Søreide

Anne (innlegg 35). Joda er enig i at de du har funne i 1900-tellinga nok er de riktige, og at ho ved feil er oppført som ugift. Andreas har som du riktig påpeiker tatt Olsen navnet.Ja du havna nok i nabokommunen Birger. Eg antar at Andreas Joakim er ein tråd som du ikkje vil forfølge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Birger Forsmo

Endelig hjemme igjen. Først til Oddvar. At jeg havnet på en Joakim var kanskje ikke så borte vekk. Andreas hadde jo en bror som hette Joakim som døde ganske ung. Men det var feil Andreas.Til Anne. Ingen i familien har noensinne hørt at han brukte Olsen navnet, selv om faren hette Olsen til etternavn. Derimot så hette faren til Anne Anders Olsen. Kan det tenkes at det er en feilskriving?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.