Gå til innhold
Arkivverket

[#55016] 'Off by one'-feil i meny


Gjest Leif Biberg Kristensen
 Del

Recommended Posts

Gjest Leif Biberg Kristensen

Når jeg blar meg gjennom gårdene for eksempelvis et herred i folketellingen av 1801 med 'Førre' og 'Neste'-knappene, stopper søket opp på nest siste gård, og 'Neste' og 'Siste' blir grå. Jeg antar at dette er en såkalt 'off by one'-feil som er ganske vanlig i programmering. Problemet ser ut til å være generelt for alle databasene, forsøk å trykke 'Siste' og så gå ett hakk tilbake. Da er 'Siste'-knappen plutselig blitt grå.mvh Leif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bent Grotle

Når jeg trykker meg igjennom 1801 - folketellingen for Kind i Sogn og Fjordane som er min hjemmekommune skjer ikke det som blir beskrevet over.Mvh Bent Grotle

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Leif Biberg Kristensen

Nei, nå skjer det ikke hos meg heller lenger. Nå har jeg testet på forskjellige tabeller og alt ser ok ut. Så da har vel noen vært inne og rettet i koden allerede.mvh Leif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.